Društvo

VIA MILITARIS: Stari rimski put pun iznenađenja za turiste

Bogat prirodni, kulturni i istorijski potencijal, mnogobrojni kulturno-istorijski spomenici, gastronomske manifestacije. Sve ovo je samo deo onoga što područje Via Militaris poseduje. Zato je Stari rimski put i bio inspiracija za projekat prekogranične saradnje Srbije i Bugarske.

Projekat je završen, identifikovani su turistički potencijali i stvorena mogućnost za održivi razvoj turizma u ovom regionu u narednom periodu, a danas je predtsvljen na konferenciji za novinare i javnosti.

Projekat Via militaris – Koridor za održivi razvoj turizma realizuje kao nosilac Regionalna razvojna agencija JUG iz Niša, u partnerstvu sa Agencijom za ekonomski razvoj iz Kostin broda u Bugarskoj. Projektne aktivnosti se sprovode u okviru programa prekogranične saradnje Bugarske i Srbije INTERREG IPA CBC, koji finansira Evropska unija.

“Sam put Via militaris, stari rimski put bio nam je inspiracija za ovakav jedan projekat.I kada smo u nekim našim ranijim razgovorima o razvoju turizma i pripremi prekograničnog programa on se nekako sam nametnuo jer to je put koji je nekada vodio od Beograda pa preko Niša i Sofije, Plovdiva, sve do Istanbula. Za naš projekat smo konkreto uzeli deo između Niša i Sofije jer je to područje koje obiluje i prirodnim i kulturnim bogastvima, a bilo je potpuno neiskorišćeno“, kaže Tatjana Panić Živković ispred RRA Jug.

Ona dodaje da lokaliteti koji su izabrani za pojekat nisu slučajno odabrani.

„Postoji podatak da kroz granični prelaz Kalotina godišnje prođe 3 miliona ljudi, a nikada se niko nije zadržao na nekoj od tačka koje su u našem projekt. To je zato jer za njih ne znaju, nisu dovoljno obeležene ni promovisane. Ideja je bila da okupimo kritičnu masu ljudi da počne samo da se priča o tom projektu. Radili smo na povezivanju različitih aktera, turističkih agencija, operatora, lokalnih turističkih organizacija i svih zainteresovanih da ovo područje valoralizje te svoje potencijale ali na jedan održivi način. Ceo projekat kao rezultat ima taj koncept i akcioni plan jer smo mi kao Regionalna razvojna agencija smatrali da nam treba jedan strateški pristup. Da najpre vidimo šta posedujemo i šta možemo da iskoristimo u budućnosti“, kazala je Tatjana Panić Živković.

Broj lokacija u projektu je ograničen na pet lokacija u Srbiji i isto toliko u Bugarskoj.

„Videli smo fantastične stvari počev od Niševačke klisure, preko niške Tvrđave, potom Remizijane u Beloj Palanci, Momčilovog grada u Pirotu i fantastične Doline Jerme koja je i u Pirotu i u Dimotrovgradu. Sa Bugarske strane je, takođe postoji niz zanimljivih stvari, počev od tvrđava. Išlo se na malo na širi potez, a ne samo na ono što se nalazilo na putu“, kaže Tatjana Panić Živković. „Želeli smo da to ne budu samo one lokacije koje su već dostupne, već one koje su manje poznate i da ih približimo ljudima kroz neke buduće projekte“, dodaje Tatjana Panić Živković.

Pandemija korone nas je, dodaje ona, zatekla u vreme kada je trebalo uraditi niz zajedničkih stvari, radionica, obilazak lokacija kada je trebalo putovati, a mi smo bili sprečeni u tome. I pored toga projekat je uspešno priveden kraju.

„Naš fokus su bile turističke atrakcije koje nemaju razvijen turitički potencijal. Smatramo da je izazov da pokažemo ljudima ono što tek treba da se uradi, što već postoji ali nije dovoljno pristupačno turistima. Rezultati projekta su izuzetno značajni. Najpre smo locirali po pet lokacija u Srbiji i Bugarskoj koje će se razvijati.Dali smo smernice kako sve to kroz jedan detaljan plan i strategiju može da se pretvori u delo. Ono što je po meni najvažnije to je što smo stimulisali i zainteresovali turističke organizacije koje su učestvovale u radionicama na projektu da pronađemo zajednički interes u svemu ovome i da počnemo zajedno da radimo. Posebno sam zadovoljan što smo u ovoj situaciji koja nije bila predviđena uspeli da realizujemo projekat“, ističe Rosen Pasov iz Bugarske iz Agencije za ekonomski razvoj Kostin brod.

On dodaje da mu je posebno drago da su svojim radom uspeli da zainteresuju turističke agencije iz Srbije i Bugarske da postanu deo realizacije projekta.

„Kroz sam način prezentacija radionica i svega onoga što je tamo predstavljeno uspeli smo da ih zainteresujemo da se oni zainteresuju za svoj biznis i na taj način počnemo da radimo zajedno. Imali smo uzajamne posete. Turističke agencije iz Bugarske su posetile Srbiju i obrnuto“, objasnio je Rosen Pasov.

 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close