Kultura

Simfonija za četiri duvačka instrumenta

U Sali niškog Simfonijskog orkestra  pored dela koja su u redovnoj koncertnoj sezoni, Pavana opus 50 i Prokofiev Simfonija br. 1,D – dur, „Klasična simfonija“, niška publika imaće priluku, da posle dužeg vremena, večeras uživa u Mocartovoj Simfoniji končertante, a solisti  na koncertu su jedni od najboljih umetnika na duvačkim instrumentima koje Srbija ima, Nikola Ćirić, horna, Andrija Minčić, klarinet, Bojan Pešić, oboa i Tadija Minčić, fagot. Oni će razbiti do sada uobičajan nastup solista na koncertima, pa će se u  jednom trenutku sa orkestrom na podijumu naći četiri  vrasna umetnika. Dirigent je Milena Injac.

„Pre nešto više od godinu dana  kada smo dogovarali koncerte, došao sam na ideju  da  sublimiramo više instrumenata u  jedno muzičko polje i onda sam kao najbolji izbor za to video mog brata Tadiju, Nikolu i Bojana. Na taj način izlazimo i iz standardnog okvira da  muzičar stane ispred orkestra i odsvita to što ima. Sama dinamika koncerta biće izraženija, a  biće zanimljivo i da publika vidi četvoricu solista umesto jednog“, kaže Andrija Minčić. „Za nišku publiku će to biti nešto sasvim novo jer mislim da je samo jednom do sada nešto slično izvedeno, ali je svakako interesantno što sada imamo  umetnike koji spadaju u najangažovanije duvače sa ovog podneblja“.

Svi solisti su iz Niša. Nikola Ćirić, hornista, najmlađi je član Beogradske Filharmonije, jedan od najreferntnijih muzičara mlađe i srednje generacije. Nakon ovog  koncerta seli se u Kinu. Fagotista  Tadija Minčić je poslednjih deset godina u Minhenu gde je završio osnovne, diplomske i postdiplomske studije i sada tamo radi, Bojan Pešić je prvi oboista beogradske Filharmonije  i Andrija Minčić, klarinetista i docent Fakulteta umetnosti u Nišu.

Svakako da će publiku privući i delo kojim će se mladi umetnici predstaviti. Mocartova   Simfonija končertante, komponovana je za solo klarinet, obou, fagot i hornu uz orkestar sa dve horne, dve oboe i gudače.

„Interesantna je činjenica da je Mocart prvobitno ovo delo komponovao između ostalog za solo flautu, umesto klarineta, međutim, vrativši se iz Pariza  u Beč, pod utiskom magičnog muziciranja, u to vreme, jednog od najboljih klarinetiste Evrope, Antona Štadlera, promenio je deonicu solo flaute za deonicu solo klarineta“, kaže Andrija Minčić.  „Naravno, mnogi stručnjaci se danas ne slažu sa činjenicom da je to autentična postavka solo instrumenata, ali se u svakom slučaju oseća prisustvo mnogih od stilova Mocarta dok je boravio u Parizu, muzika je direktna i melodična od prvog do zadnjeg takta, a finale je neverovatno privlačan skup virtuoznih varijacija na temu“.

To će, sigurno, osteti i publika budući da će joj Mocartovo delo dočarati muzičari koji se svrstavaju u red najboljih a  Simfonija končertante ih je spojila na jedinstven način.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close