Društvo

„Radne navike se kod dece formiraju od pete godine“

Polazak u 1. razred je izuzetno važno razdoblje u životu deteta, a i njegovih roditelja. Deca ne smeju da pomisle da polazak u školu znači prestanak igre i zabave, upozorava dečiji psiholog Mirjana Radojević.

Na forimiranju radnih navika kod dece treba raditi od njihove pete godine. U tom periodu detetu treba objasnici da postoji razlika izmedju igre i ucenja.

„Pored učenja dete mora da nauci i sta znaci bavljenje ozbiljnim poslovima, treba da nauči da u kući bude korstian član, da pomogne roditelju, bude strpljivo, ljubazno, poželi komšijama ’’dobar dan’’ “, navodi Radojevićeva.

Kada se takve navike forimiraju na vreme, detetu nije teško objasniti da školske obaveze treba da ispunjava na vreme, a na taj način se stvara i raspored svih aktivnosti u toku dana, dodaje ona.

„Prvacima nikako ne smemo da kažemo „krenuo si u školu, sada si veliki i moraš da prestaneš da se igraš“! Igra je, naravno, i dalje prisutna, samo se pomera u drugi plan.“

Roditelji često greše i u tome što, umesto da detetu pomognu da obavlja svoje obaveze, oni ih preuzmiaju na sebe. Tako, u jednom trenutku, domaći pišu roditelji a ne deca, što je nedopustivo.

„Roditelji reba da svoje dete pitaju kako je protekao dan, da mu objasne da su uvek tu za njega, da pomognu da se ono izbori sa dilemama i nedoumicama.. Ipak, oni nikako  ne smeju da  bilo šta rade umesto svog deteta.“ , savetuje Mirjana Radojević.
Ona dodaje da je od izuzetnog značaja da dete vidi da roditelji imaju puno poverenje u učiteljicu, jer dobra relacija između roditelja i učitelja motiviše dete da i ono ostvari takav odnos.

 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com