Društvo

Niški nastavnik jedan od tvoraca JEDINSTVENOG udžbenika iz matematike

Niški nastavnik Radoje Košanin jedan je od autora koji su priredili jedinstveni udžbenik Matematika 5 u izdanju BIGZ-a.

Košanin je predmetni nastavnik matematike u Osnovnoj školi “Vožd Karadžorđe” gde uživa veliko poverenje pre svega kolega a onda i roditelja đaka.

Udžbenik Matematika 5, jedinstven je po mnogo čemu a najvažnije je to, što đaci uz njega nauče da misle i rešavaju probleme, koji sutra nisu samo matematički, kaže Košanin.

“Ono što smo hteli to smo i postigli. Veliku zahvalnost dugujem kolegi Ivanu Aniću koji se izborio i BIGZ-u koji nam je dao mogućnost da imamo svu slobodu i da pišemo baš onako kako treba i hoćemo”, kaže on.

Niški nastavnik utkao je i niške sportiste i pojmove u ovu knjigu. Na 122 strani nalazi se zadatak koji govori o  najupešnijoj penjačici u srbiji Staši Gejo, koja je Nišlijka.

Foto: Niške Vesti; Radoje Košanin, nastavnik matematike u OŠ “Vožd Karađorđe”

“Pisali smo ovaj udžbenik još dok nismo znali da će tablet računar da uđe u naše redovno školstvo, upravo zbog toga ovaj udžbenik imao je za cilj da pokaže da postoji svetlo na kraju tunela. Pokazali smo kako nastava i matematika, mogu da budu lepe, da se matematika voli i ima svoj pravi smisao.  Matematka je iz života izašla i mi smo hteli da je tu i vratimo-eto to je bio cilj”, rekao je Košanin.

“Došlo je do matematičke revolucije u kojoj se sve ubrzalo, pa su se definicije pismenosti i matematike malo pomerile napred. Kod nas se matematika poistoveti sa računom, a mi smo to okrenuli ka mišljenju i istraživanju na internetu, da deca diskutuju i sami pronalaze rešenje”, rekao je ovaj priznati nastavnik.

On je u toku rada sa učenicima radio brojne ankete koje su mu dale smernice za dalji rad.

Foto: Niške Vesti; Matematika 5

“Novina u časopisu je i pet strategija za rešavanje problema. Učimo ih kako da rešavaju problem, ne samo u matematici već i u životu”, kaže Košanin.

Kada  na času matematike zvono obeleži kraj, đaci ne napuštaju učionicu, jer kaže nastavnik uvek ostanu još nešto da urade od zadataka.

“To je dokaz da je to dobro, a na završnim ispitima moji učenici imaju odlične rezuiltate a to je lako proverimo”, kaže on.

U Srbiji je 150 nastavnika matematike raspoloženo da koristi upravo BIGZ-ovo izdanje Matematike 5, a posao oko obuke tek predstoji.

“Sa ovom matematikom dete se obučava da rešava problem, smisao je to. Ništa nije po pretpostavci napisano već iz iskustva”, kaže nastavnik Košanin.

Ovaj udžbenik razlikuje se i po tome što ima nešto manje od 600 zadataka, dok u drugim ta brojka bude i 1800.

“Ovim pristupom dobijamo dete koje misli i pad agresivnih ponašanja -jer je dete angažovano (tokom jednog časa kada je dete angažovano izgubi kalorije kao da je džogiralo)”, kaže ovaj nastavnik.

Da deci damo šansu za neko bolje sutra. Ovim pristupom biće robovi, a ako počnu da misle biće uspešni… poslovni ljudi, završava nastavnik Radoje Košanin.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com