Obrazovanje

Ekonomisti – eTwinning ambasadori

Tim Ekonomske škole iz Niša završio je dva eTwinning  projekta, čija je osnovna ideja da učenici pripadnici različitih kultura promovišu svoje maternje jezike na zabavan i inovativan način i da pri tome nauče kako da očuvaju autohtono nasleđe. Tim su činili Jana Cekić, Iva Igić, Isidora MIlosavljević, Milena Miljković, Antonio Pavlović, Branko Milenković i Dimitrije Miljković, pod mentorskim vođstvom Olivere Arizanović, profesorke srpskog jezika i književnosti.

Dva eTwinning projekta Ekonomska škola je radila u saradnji sa OŠ “Drežnica” iz Mostara, iz Bosne i Hercegovine, čija je profesorka Edita Kevro i pokretač projekata, u partnerstvu sa Ivankom Tomić iz OŠ “Pavao Belas”, iz Republika Hrvatske i Aidom Petrovskom iz OOU „Dimitar Miladinov“, iz Skoplja, iz Republike Makedonije.

Projekti na kojima su radili, kažu učenici Ekonomske škole, jesu „Paleografski ambasadori – Jezici bez granica – Languages without borders 2020“ i „Paleografski ambasadori – Međunarodni dan maternjeg jezika 2020 / International Mother Language day 2020“ i promovšu priznavanje i poštovanje jezičke i kulturne raznolikosti.

 

Kulturna i jezička raznolikost jesu ključni u očuvanju razlika u kulturama i jezicima koji njeguju toleranciju i poštovanje drugih, smatraju naši sagovornici.

„Međunarodni dan maternjeg jezika 2020“ je inkorporiran u strategiju kojom UNESCO proslavlja miran dijalog, a „Paleografski ambasadori – Jezici bez granica 2020“ nam je otvorio prostor za proučavanje istorije jezika na prostorima na kojima živimo, kaže naša sagovornica Milena iz eTwinning tima Ekonomske škole.

Njena drugarica Isidora je ponosna na rad svog tima i kaže:

„Ozbiljno sam se zaljubila u paleografiju. Studiraću srpski jezik i književnost i nadam se da ću se baviti ovom sferom, odnosno naukom.“

Foto: Ekonomska škola Niš

Za Branka je ovo je istinski vredno iskustvo jer je svašta naučio kao paleografski ambasador. Jana Cekić nam objašnjava.

„Volim da se takmičim i učestvujem u projektima jer su to posebni vidovi učenja. U ovom projektu sam imala mogućnost da povezujem istoriju jezika i ekonomiju i mnogo sam zadovoljna jer sam otkrila neverovatne mogućnosti za kreiranje poslovnih ideja u vezi sa tradicijom“.

„Divne mlade prijatelje sam stekla tokom ovog projekta. Naučila sam dosta toga što mi je bilo nepoznato. Spoznala sam šta znači biti deo jedne jezičke porodice. Mostar, Zagreb i Skoplje su mi postali bliži. Prezadovoljna sam“, saopštava Milena, dok Iva Igić dodaje: „Šta reći, baš mi je prijalo da istražujem i zabavljam se, a ustavari učim. U početku mi se onlajn okruženje činilo zbunjujućim, ali sam brzo ovladala njime. Saznala sam zanimljive stvari i mada sam matematičar i ekonomista pre svega, vidim da je filologija vrlo zanimljiva nauka. Svi učesnici projekta su bili saradljivi i baš sam srećna što ću i ovo iskustvo poneti iz svoje škole“.

 

Za kraj priče Dimitrije sumira impresije:

„Zanimljivo je raditi i istraživati na ovakav način. Meni ekonomisti je zadovoljstvo da eksperimentišem i ne budem samo u oblasti ekonomije. Ponovio bih učešće u etwinning projektu“.

 

Njegovu priču potkrepljuje Antonio Pavlović.

„Lepo je znati da nisi sam ni jedini u današnje vreme, kada učenje nije popularno, da ima i onih koji vole da uče. U dobrom društvu učenje ne samo da je lako, nego je i zabavno i baš sam zadovoljan što sam postao paleografski ambasador.“

Zadovoljna je, a kako i nebi bila, i njihova profesorka Olivera Arizanović, koja kaže da su znanja koja učenik stiče u Ekonomskoj školi kvalitetna, funkcionalna, prilagođena potrebama novog pristupa studiranju, ali i uključivanju u radno okruženje.

Ovo je škola, ističe, koja ima sluha za novo i drugačije, ali kao posebno važno potcrtava da se u Ekonomskoj školi odrasta u odgovorne ljude, koji znaju da su čovečnost i prijateljstvo najveća blaga koja se mogu steći, a to potvrđuju i ove eTwinning saradnje.

 

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close