DruštvoEkonomija

SINDIKAT AERODROMA: Grad menja direktora zbog Odluka koje je sam potvrđivao

Nakon što je Gradsko veće predložilo smenu direktora JP Aerodrom Niš, oglasila se reprezentativna sindikalna organizacija saopštenjem u kojem pita kako je moguće da se Odluke Skupštine Grada Niša i Gradskog veća, donešene u poslednje tri godine, sada tretiraju kao protivzakonite.

 

Izjavama članova Gradskog veća Grada Niša i predstavnika budžetske inspekcije Grada Niša da od 2015 godine JP Aerodrom Niš isplaćuje protivzakonito višestruko uvećane zarade, što je i osnov pokretanja procedure smene direktora Vladice Đurđanovića, ostavlja utisak u javnosti da su zaposleni u JP Aerodrom Niš primali enormno visoke plate, te da su oštetili budžet Grada Niša za više od 150 miliona dinara.

U sindikatu pojašnjavaju da su se u periodu od 2015 do 2017 godine, posle šestomesečne isplate minimalne zarade, plate u JP Aerodrom Niš kretale od najniže neto zarade bez naknada koja je bila oko 23.000 dinara, do najviše od oko 100.000 dinara, koju je primao direktor preduzeća, što je u proseku oko 28.000 dinara.

„Sa svim naknadama za prevoz, regres, prekovremeni rad, noćni rad, rad vikendom i praznikom, ovaj prosek ne prelazi 38.000 dinara. Čak i ovaj nivo zarada je postepeno dostignut u dužem vremenskom periodu, tačnije tek u oktobru 2015 godine“, ističe se u saopštenju dostavljenom medijima.

Prosečna neto zarada bez naknada od 28.000 je daleko ispod proseka u sektoru vazdušnog saobraćaja u Srbiji, niža od republičkog proseka i manja nego u mnogim javnim preduzećima u Nišu i isplaćivana je u skladu sa usvojenim Posebnim programima poslovanja JP Aerodrom Niš za svaku godinu ponaosob od strane Skupštine Grada Niša, i verifikovana je u usvojenim Izveštajima o poslovanju javnog preduzeća.

Državna revizorska institucija nije imala primedbe niti je dala bilo koju preporučenu meru po ovom pitanju, jer je nemoguće isplaćivati minimalne zarade duže od 6 meseci što je zakonski rok.

Ukazuju i da se od 2015 godine pa do druge polovine 2017 godine broj zaposlenih nije povećavao, a rast obima poslovanja, broja putnika i količine robe je meren stotinama procenata na godišnjem nivou.

„Teret razvoja saobraćaja je podnelo 100 zaposlenih koji su radili koliko je moralo da se radi, prekovremeno, vikendima i praznicima, dvokratno i trokratno kako bi nadomestili manjak broja zaposlenih i ispunili sve zahteve najvećih svetskih aviokompanija“.

JP Aerodrom Niš, osnivač Grad Niš i reprezentativni sindikat preduzeća su potpisali kolektivni ugovor koji definiše prava zaposlenih i obaveze poslodavca, ali i koeficijente po grupama zanimanja koji su u saglasnosti sa Sistematizajom radnih mesta koja je menjana kako bi se ispratili zahtevi vazduhoplovnih vlasti i ogromnog povećanja broja putnika, objašnjavaju.

Tvrdnje zamenika Gradonačelnika Miloša Banđura i šefice odseka budžetske inspekcije Spomenke Milojević da su osnovice za obračun zarade protivzakonito i drastično povećane, unose zabrinutost kod svih zaposlenih, jer ugrožavaju osnovna egzistencijalna prava.

„Ako je neto prosečna zarada bez naknada od 28.000 dinara koju smo gore naveli, protivzakonito i drastično povećana, koliko to male plate trebaju da budu da bi čelnici Grada bili zadovoljni?,“ pitaju sindikalci.

Ističu i kao potpuno neprimereno da se zloupotrebljava i onako nezavidan položaj zaposlenih u JP Aerodrom Niš i javnosti predstavlja potpuno neistinita slika o njihovom materijalnom stanju u svrhu politčkih razmirica na lokalnom nivou, i to je nedopustivo.

Zaposleni sumnjaju da će aktivnosti Gradskog veća po pitanju statusa Aerodroma Konstantin Veliki i smene aktuelnog direktora kao rezultat imati drastično smanjenje i onako neadekvatnih i malih zarada, i to u trenutku kada je posle 30 godina postojanja preduzeće postalo samoodrživo i funkcioniše bez ikakvih subvencija.

Posebno zabrinjava činjenica da se ovakvim ponašanjem unosi nemir i nesigurnost kod zaposlenih, što kao posledicu može da ima odlazak iz preduzeća ostručenih i licenciranih kadrova, bez kojih osnovna delatnost ne bi mogla biti obavljana, tačnije, Aerodrom ne bi imao sertifikat za rad, zaključuje sindikat tog preduzeća.

Oni na kraju pitaju

  1. Kako je moguće da se Odluke Skupštine Grada Niša i Gradskog veća, donešene u poslednje 3 godine, sada tretiraju kao protivzakonite od tog istog Grada Niša i članova tog istog Gradskog veća koji su svojevremeno za njih glasali?
  2. Da li je stav Gradskog veća i Budžetske inspekcije Grada Niša da je JP Aerodrom NIš trebalo da isplaćuje minimalnu zaradu sve ovo vreme, ali i u buduće, jer je Zakon još uvek na snazi?
  3. Da li sve ovo znači da će po postavljanju novog direktora i onako male plate za delatnost vazduhoplovstva biti još manje?

Da bi smena Đurđanovića bila konačna moraju da je potvrde i odbornici niške Skupštine, ali i dalje se ne zna kada će ta sednica biti održana

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com