Promo vesti

Šta su BCAA i čemu služe

Skraćenica BCAA označava tri aminokiseline: leucin, izoleucin i valin. Sve tri su esencijalne aminokiseline, što znači da ih organizam sam ne može proizvesti. Mišićnu ćeliju gradi oko 20 vrsta aminokiselina, jedna trećina aminokiselina koje se nalaze u mišićima spadaju u grupu BCAA. Zanimljivo je kako organizam te aminokiseline koristi…

Mleko, mlečni proizvodi, soja i crveno meso najveći su izvor BCAA. Aminokiseline (mogu biti samostalne, slobodne aminokiseline ili proteini) kada ih unosimo, one prvo dolaze u jetru, gde ih jetra odmah razgradi i koristi ih kao „gorivo“, ako nema na raspolaganju drugi izvor za proizvodnju energije. U slučaju da nema drugi izvor energije na raspolaganju, aminokiseline ne može upotrebiti za izgradnju mišića, jer ih iskoristi za proizvodnju energije. Jetra napravi razliku. BCAA čine izuzetak, jer ih odvaja i direktno šalje dalje prema mišićima, i kasnije se mogu koristiti za izgradnju mišića, odnosno, regeneraciju. Mišići, BCAA aminokiseline, za razliku od ostalih aminokiselina, mogu neposredno iskoristiti.

Zahvaljujući tome, tokom treninga, BCAA osiguravaju energiju mišićima, a nakon treninga, za vreme odmora, grade mišićne ćelije. Dakle, dva najbolja termina za korišćenje BCAA je vreme pre i posle treninga.
Za vreme vežbanja BCAA mišićima služi kao pravi energetski izvor. Tokom dugih, opterećujućih treninga, zaliha BCAA se prilično smanji. Zato treba pre vežbanja uzimati BCAA, tako će mišići imati mogućnost prizvodnje energije. BCAA utiče na povećanje mišića, neposredno stimuliše sintezu proteina, a u ovom slučaju od BCAA najdelotvorniji je leucin. Igra ključnu ulogu u razvoju mišićnih ćelija i ujedno je sposoban povećati nivo insulina koji stimuliše sintezu protena. Leucin, takođe, stimuliše proizvodnju hormona rasta. BCAA utiče na funkcionisanje još jednog hormona-kortizola, koji je kataboličan.

OLYMP FITNESS; Foto: Promo

Kortizol je nepovoljan jer utiče na funkcionisanje testosterona, a ujedno stimuliše razgradnju mišića. U normalnoj situaciji tokom vežbanja se smanjuju glikogenske rezerve. To može ići na štetu veličine mišića- glikogen privlači vodu u mišić, a mišići izgledaju puniji i zategnutiji. Ako uzimamo BCAA, organizam će energiju tokom vežbanja uzimati iz njih, a ne iz glikogenskih rezervi mišića. Tako će mišiće i dalje držati u popunjenom i zategnutom stanju.

Bitna stvar je da će, u kombinaciji sa visokoproteinskom ishranom, korišćenje BCAA ubrzati proces skidanja masnih naslaga.

Kada i koliko u toku dana koristiti BCAA ?

Bitno je čim ustanemo da ih uzmemo 10g (doze za napredne vežbače i takmičare.) To je bitno jer nakon noćnog gladovanja sprečava razgradnju mišića, osigurava energiju. Zatim 10g pre treninga osiguraće energiju, povećati mišićnu masu,10g u toku treninga i 10g nakon treninga gde će obnoviti mišić, sprečiti katabolizam, i uveče, pre spavanja, 10g da spreči razgradnju mišića i smanji osećaj gladi.

Za početnike i rekreativce bi bilo sve isto samo po 5g, ili po 10g, ali samo pre, u toku i posle treninga.

Na tržištu se javljaju u dva oblika. U prahu i u kapsulama, koje su lakše za konzumiranje, zbog gorkog ukusa, ali su i dosta skuplje.

BCAA u prahu je moguće koristiti zajedno sa bilo kojim proteinom u prahu, glutaminom i kreatinom.

OLYMP FITNESS
OLYMP FITNESS
TPC Kalča, I sprat, Lamela A, lokal 7
tel.fax. 018/250-552
Viber 064/343-66-22
FACEBOOK
INSTAGRAM

NAJVEĆI IZBOR, NAJBOLJA PONUDA 

Za najveći izbor suplemenata, opreme i stručne savete, posetite OLYMP FITNESS

 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button