Sajber kontrola: Uskoro prvi Kontakt centar za bezbednost dece na internetu
Svi građani Srbije moći će da prijave štetne, neprimerene i opasne sadržaje na internetu, zahvaljujući IT projektu koji će objediniti rad svih nadležnih institucija.
Kontakt centar za upravljanje incidentima i pružanje podrške informacionoj bezbednosti i bezbednosti dece na internetu, koji sprovodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa kompanijom Asseco SEE, počeće da radi od februara sledeće godine.
Iz godine u godinu sve je više maloletnih korisnika Interneta, posebno društvenih mreža koje kriju i izvesne opasnosti. Učenici osnovnih škola često nisu svesni svih rizika koje surfovanje po virtuelnom svetu nosi sa sobom.
Osnivanjem Kontakt centra institucije se uključuju u oblasti prevencija i edukacije dece o bezbednosti na Internetu, a pokrenut je na osnovu Uredbe za bezbednost dece na internetu, koja nalaže i centar za prijavljivanje svih vrsta zloupotreba.
„Kontakt centar omogućiće roditeljima, nastavnicima, ali i svim drugim građanima, kao i samoj deci, kada posumnjaju da su bezbednost ili prava deteta na internetu ugrožena, da prijave takav slučaj ili sumnju, ali i da se informišu o potencijalnim opasnostima na internet“ izjavila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Ona je dodala da se beleži i porast zloupotreba budući da je oko 25 odsto roditelja navelo da je njihovo dete na neki način bilo žrtva, te da je i roditeljima i nastavnicima veoma teško da se izbore sa ovim problemom.
Osim suzbijanja zloupotreba i unapređenja onlajn bezbednosti dece, cilj projekta je prevencija i edukacija, kao i podizanje nivoa digitalne pismenosti kod svih građana Srbije, koje uključuje i ukazivanje na prednosti korišćenja IKT-a u obrazovanju, poslovanju, svakodnevnom životu.
„Osnivanje Kontakt centra omogućiti i vođenje statistike o vrsti, načinima i pokušajima zloupotreba, pa će se na taj način videti po prvi put koje su najveće opasnosti kada je u pitanju Srbija“ rekao je direktor infrastrukturnih servisa Dejan Đokić.
Ovo je prvi projekat ovakve vrste u Srbiji koji podrazumeva saradnju velikog broja institucija, a koje će kroz portal, društvene mreže i putem kol centra, obrađivati pitanja, prijave i žalbe građana iz oblasti bezbednosti dece na internetu.
Ideja je da Kontakt centar na raspolaganju bude svima 24 sata dnevno, a u početku će raditi od 8 do 16 sati.
Aplikacija koja će biti sastavni deo projekta, biće dostupna i predstavnicima nadležnih institucija među kojima su MUP, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete
Za pokretanje ovog centra ove godine izdvojeno je 15 miliona dinara.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.