Kolumna

Dr Marija Randjelović: Pedagozi gube bitku! Deca izmedeju “vrednosti“ klaberki i starleta!

Problemi mladih širom sveta su se vrlo intenzivirali, s tim što postoje razlike u zavisnosti od socijalnih prilika i kulturnih obrazaca. Srbija, poslednjih godina, prema mnogim parametrima, spada u ekonomski deprivilegovanu sredinu za život sa sitnim regionalnim razlikama u kojima mladi ljudi žive i dostupnosti različitih kulturnih resursa i mesta za zabavu i samorealizaciju.

Razonoda u suštini predstavlja slobodu, ali je čovek tehničke civilizacije, prepušten svim uticajima, koji ga susreću.

Koliko je sposoban da sopstvenim snagama otkrije i ostvari svoju razonodu?

Naravno, industrija i biznis su svesni da postoji specijalno tržište za mlade i nude serijske proizvode, koji stvaraju snažnu hedonističku orijentaciju sa ciljem što bržeg zaboravljanja svakodnevnih problema. Tako smo postali masovni potrošači sadržaja koji veoma često zaslužuju osudu društva, jer uski krug ljudi relativno samostalno kreira politiku u ovoj oblasti.

Mladi putem televizijskih tzv. Reality show emisija postaju sve više receptori tudjeg sadržaja slobodnog vremena, na uzrastu posebno osetljivom za istraživanje sopstvenog identiteta i socijalne uloge.Tako se dogadja da veliki broj mladi ljudi provede dnevno i do 15 sati, upravo iz potrebe za razonodom, uz ovakav program.

Tako trivijalni sadržaji u udarnim terminima, dobijaju veliki značaj, posebno kod dece koja predstavljaju posebnu vrstu medijske publike i koja treba da imaju poseban tretman od donosilaca propisa, u smislu zaštite od negativnih TV sadržaja i zloupotrebe oglašivača, uticaj je neprestan, jer se predpostavlja da deca vide medije kao čarobni prozor u svet.

Škola kao jedna od prvih institucija organizovanog društva namenjena organizovanom obrazovanju i vaspitanju, čini se da gubi trku sa vremenom, uz ne retku osudu da nenamerno potiskuje stvaralačke potencijale učenika i da nedovoljno angažuje njegove kreativne snage, gubeći uticaj na stavove, saznanje, ponašanje u svetu medijske zabave, čiji su konzumenti veoma često i sami prosvetni radnici!!!

Baš oni koji su zaduženi za difuziju znanja!!!Tako kontroverzni elementi sadržaja, koje mnogo mogu da kažu o našoj aktuelnoj kulturi, a pre svega upućuju da vrednosti postaju:

1. Sreća je posedovanje stvari,
2. Uzeti za sebe sve što se može
3. Uzeti sve što se brže može
4. Pobediti po svaku cenu
5. Nasilje je zabavno
6. Uvek tražiti zadovoljstvo i izbegavati dosadu!

Tako smo u novogodišnjim praznicima bili svedoci podeljene Srbije! Srbije imedju starlete i klaberke, bez da znamo šta to stvarno znači, izuzev da je baš “rijaliti“…baš stvarnost! Dve opasno sučeljene Srbije, bez da treća postoji! Treća koja bi rekla Ne! Treća koja bi ukazala na sve kulturne, estetske, moralne i druge vrednosti koje imaju svoju objektivnu društvenu osnovu!

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitaj i :
Close
Back to top button
Close