Niški Yumis slavi 30. rođendan a uz fabriku su mnoge generacije rasle, radnici gradili svoje porodice i svoj život na neki način podredili razvoju kompanije. Kroz matičnu knjigu zaposlenih prošlo je za ove tri decenije preko 720 ljudi i svako od njih utkao je delić sebe u Yumis – kakav je danas.
Trideset turbulentnih godina je za ovom kompanijom. Bilo je puno izazova, uspona i padova koje su prevazilazili i upravo su takvi momenti ojačali kolektiv i omogućili da Yumis bude jedna od najvećih prehrambenih industrija u ovom delu Evrope.
Kada se vratimo u sada već davnu 91. godinu možemo reći da Yumis tada i sada ima dve iste stvari , vlasnika Mileta Kocić i naziv Yumis. Sve ostalo, nije za poređenje, kažu u ovoj niškoj fabrici.
U početku zamišljena kao mala porodična firma prerasla je u modernu, savremenu i visoko razvijenu kompaniju sa jasnom definisanom organizacionom strukturom , sektorksi dobro obojenu i kompaniju sa jasnom vizijom budućug razvoja.
„Različiti vetrovi nosili su nas kroz ovaj turbulentni period na različite strane, prolazili smo kroz ratna vremena, kroz vremena nekontrolisane inflacije i štampanje novca, prolazili smo periode kada nije bilo mogućnosti da kupimo repromaterijal. Sve nas je to ojačalo i naučilo da poslujemo i u teškim vremenima tako da i današnja kriza izazvana pandemijom za nas nije ništa novo“, kaže za Niške Vesti predsednik kompanije Mile Kocić.
Kompanija Yumis plasira svoje proizvode na gotovo svim kontinentima, prilagodivši ukuse različitim navikama u ishrani na svim meridijanima. Za to je zaslužna služba Kontrole kvaliteta i Razvoja koja na sebi svojstven način izlazi u susret zahtevima kupca i potrošača širom sveta,držeći se pri tome standarda kvaliteta proizvoda koji su u Yumisu početak i kraj svih procesa.
YUMIS
„Inostrano tržište je beskonačni potencijal za plasman proizvoda čiji je razvoj uslovljen sa nekoliko elemenata a to su: Argument kvaliteta proizvoda, dobro dizajnirani i cenovno pristupačni proizvod, morate pažljivo da gradite i čuvate partnersko-prijateljske odnose sa svim kupcima širom planete, treba da imate fleksibilnost i mogućnost prilagođavanje potrebama kupaca i potrošača kao i da u pravo vreme prepoznate inovativnost i inicijativu u praćenju svih trendova u ishrani modernog društva“, precizira Kocić.
YUMIS na svetskom tržištu
Pored svi ovih obaveza dodatne probleme prethodne dve godine izazvala je i pandemija korona virusa koja je donela najviše izazova u delu nestabilnosti cena svih inputa, kako repromaterijala tako i energenata, sve to prilično pritislo i ovu nišku fabriku. U takvim okolnostima teško je održati poslovanje koje će imati ekonomskog smisla a da pritom ne utiče i na kupovnu moć potrošača.
„Korona virus izazavao je u veliki poremećaj u pomomrskom transport gde su cene kontejnera iz Kine,Indije odakle dolazi veliki deo sirovina povećane i za 300 % i 400%. Sve ovo refelektuje se na poslovanje naše kompanije uz poznato već povećanje struje, nafte i drugih energenata i u velikoj meri utiče na kreiranje dugoročnih projekcija“.
Brojne inovacije je Yumis uveo u nameri da kupcima pruži ono najbolje, kada je kvalitet u pitanju. Nije uvek bilo sve jednostavno. Osavremenjivanje tehničko-tehnoloških postupaka je konstantan proces koji Yumis prati već tri decenije i dešava se svakodnevno.
„Pratimo na dnevnom nivou potrebe krajnjih potrošača, njihove promenjene navike u ishrani i shodno svemu tome prilagođavamo ukus i kvalitet proizvoda, kao i veličinu pakovanja. Inovacije se takođe odnose na uvođenej novih proizvoda kojih do sada nije bilu u asortimanu kompanije Yumis i one su u pravcu širenja novom paletom kompletarnih proizvoda. Ti proizvodi koji će ući u redovan asortiman su iz dela zimnice i namenjeni su potrebama savremene porodice koje nemaju naviku pripreme zimnice“, kaže predsednik kompanije za Niške Vesti.
Tri uspešne decenije su iza ove fabrike, ono što sledi je završetak upravne zgrade a zatim i dalji razvoj kompanije koji će da prati proširenje asortimana, broj zemalja i kontinenata na kojima se proizvodi Yumis konzumiraju. Kako kažu njihovi investicioni ciklusi traju i do pet godina.
YUMIS
„U svakom od njih investira se u više pravaca, svakako osnovu investicije čine investicije u osnovna sredstva za proširenje proizvodnih kapaciteta i investicije u nova tržišta koja na neki način daju implus procesu proizvodnje koji sve to treba da isprati. Posmatrano u periodu narednih 5 godina Yumis će kroz investicicioni ciklus proširi svoje proizv kapaciette na oko 2500 kv, uvesti automatizaciju citav proizvodni process i softversko resenje za planiranje proizvodnja kojim će se zastoj, skart i promene programa svesti na minimum. Jendom rečju, optimizovaćemo sve procese u našoj kompaniji. Budućnost moderne kompanije i njena profitabilnost zavisice od dobre kontrole rashodne strane i stabilnog dela prihodne strane“, završava Kocić.
Na svečanosti koja je nedavno priređena u okviru kompanije Yumis kada je obeleženo 30 godina rada, nagrađeni su radnici koji su u ovoj fabrici 10, 20 i 30 godina. Na samoj gala večeri predsednik kompanije poželeo je svojim radnicima i pozvao ih na proslavu uspešnih 50 godina rada. Niške Vesti će rado izveštavati i o tom jubileju, a do tada srećan rad i puno uspeha.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj web stranici. Ako nastavite da koristite ovu stranicu, pretpostavićemo da ste zadovoljni.OkPolitika privatnosti