Usponi, padovi i izazovi ojačali jednu od najvećih prehrambenih industrija u ovom delu Evrope – YUMIS
Turbulentne tri decenije donele su uspeh!
Niški Yumis slavi 30. rođendan a uz fabriku su mnoge generacije rasle, radnici gradili svoje porodice i svoj život na neki način podredili razvoju kompanije. Kroz matičnu knjigu zaposlenih prošlo je za ove tri decenije preko 720 ljudi i svako od njih utkao je delić sebe u Yumis – kakav je danas.
Trideset turbulentnih godina je za ovom kompanijom. Bilo je puno izazova, uspona i padova koje su prevazilazili i upravo su takvi momenti ojačali kolektiv i omogućili da Yumis bude jedna od najvećih prehrambenih industrija u ovom delu Evrope.
Kada se vratimo u sada već davnu 91. godinu možemo reći da Yumis tada i sada ima dve iste stvari , vlasnika Mileta Kocić i naziv Yumis. Sve ostalo, nije za poređenje, kažu u ovoj niškoj fabrici.
U početku zamišljena kao mala porodična firma prerasla je u modernu, savremenu i visoko razvijenu kompaniju sa jasnom definisanom organizacionom strukturom , sektorksi dobro obojenu i kompaniju sa jasnom vizijom budućug razvoja.
„Različiti vetrovi nosili su nas kroz ovaj turbulentni period na različite strane, prolazili smo kroz ratna vremena, kroz vremena nekontrolisane inflacije i štampanje novca, prolazili smo periode kada nije bilo mogućnosti da kupimo repromaterijal. Sve nas je to ojačalo i naučilo da poslujemo i u teškim vremenima tako da i današnja kriza izazvana pandemijom za nas nije ništa novo“, kaže za Niške Vesti predsednik kompanije Mile Kocić.
Kompanija Yumis plasira svoje proizvode na gotovo svim kontinentima, prilagodivši ukuse različitim navikama u ishrani na svim meridijanima. Za to je zaslužna služba Kontrole kvaliteta i Razvoja koja na sebi svojstven način izlazi u susret zahtevima kupca i potrošača širom sveta,držeći se pri tome standarda kvaliteta proizvoda koji su u Yumisu početak i kraj svih procesa.
„Inostrano tržište je beskonačni potencijal za plasman proizvoda čiji je razvoj uslovljen sa nekoliko elemenata a to su: Argument kvaliteta proizvoda, dobro dizajnirani i cenovno pristupačni proizvod, morate pažljivo da gradite i čuvate partnersko-prijateljske odnose sa svim kupcima širom planete, treba da imate fleksibilnost i mogućnost prilagođavanje potrebama kupaca i potrošača kao i da u pravo vreme prepoznate inovativnost i inicijativu u praćenju svih trendova u ishrani modernog društva“, precizira Kocić.
Pored svi ovih obaveza dodatne probleme prethodne dve godine izazvala je i pandemija korona virusa koja je donela najviše izazova u delu nestabilnosti cena svih inputa, kako repromaterijala tako i energenata, sve to prilično pritislo i ovu nišku fabriku. U takvim okolnostima teško je održati poslovanje koje će imati ekonomskog smisla a da pritom ne utiče i na kupovnu moć potrošača.
„Korona virus izazavao je u veliki poremećaj u pomomrskom transport gde su cene kontejnera iz Kine,Indije odakle dolazi veliki deo sirovina povećane i za 300 % i 400%. Sve ovo refelektuje se na poslovanje naše kompanije uz poznato već povećanje struje, nafte i drugih energenata i u velikoj meri utiče na kreiranje dugoročnih projekcija“.
Brojne inovacije je Yumis uveo u nameri da kupcima pruži ono najbolje, kada je kvalitet u pitanju. Nije uvek bilo sve jednostavno. Osavremenjivanje tehničko-tehnoloških postupaka je konstantan proces koji Yumis prati već tri decenije i dešava se svakodnevno.
„Pratimo na dnevnom nivou potrebe krajnjih potrošača, njihove promenjene navike u ishrani i shodno svemu tome prilagođavamo ukus i kvalitet proizvoda, kao i veličinu pakovanja. Inovacije se takođe odnose na uvođenej novih proizvoda kojih do sada nije bilu u asortimanu kompanije Yumis i one su u pravcu širenja novom paletom kompletarnih proizvoda. Ti proizvodi koji će ući u redovan asortiman su iz dela zimnice i namenjeni su potrebama savremene porodice koje nemaju naviku pripreme zimnice“, kaže predsednik kompanije za Niške Vesti.
Tri uspešne decenije su iza ove fabrike, ono što sledi je završetak upravne zgrade a zatim i dalji razvoj kompanije koji će da prati proširenje asortimana, broj zemalja i kontinenata na kojima se proizvodi Yumis konzumiraju. Kako kažu njihovi investicioni ciklusi traju i do pet godina.
„U svakom od njih investira se u više pravaca, svakako osnovu investicije čine investicije u osnovna sredstva za proširenje proizvodnih kapaciteta i investicije u nova tržišta koja na neki način daju implus procesu proizvodnje koji sve to treba da isprati. Posmatrano u periodu narednih 5 godina Yumis će kroz investicicioni ciklus proširi svoje proizv kapaciette na oko 2500 kv, uvesti automatizaciju citav proizvodni process i softversko resenje za planiranje proizvodnja kojim će se zastoj, skart i promene programa svesti na minimum. Jendom rečju, optimizovaćemo sve procese u našoj kompaniji. Budućnost moderne kompanije i njena profitabilnost zavisice od dobre kontrole rashodne strane i stabilnog dela prihodne strane“, završava Kocić.
Na svečanosti koja je nedavno priređena u okviru kompanije Yumis kada je obeleženo 30 godina rada, nagrađeni su radnici koji su u ovoj fabrici 10, 20 i 30 godina. Na samoj gala večeri predsednik kompanije poželeo je svojim radnicima i pozvao ih na proslavu uspešnih 50 godina rada. Niške Vesti će rado izveštavati i o tom jubileju, a do tada srećan rad i puno uspeha.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.