Društvo

UDRUŽENJA: „Medijske projekte u Ministarstvu procenjivale nepoznate ili kompromitovane osobe“

Novinarska i medijska udruženja (NUNS, NDNV, ANEM i Lokal pres) smatraju da su rezultati konkursa za medijske projekte i način na koji je on sproveden u potpunom neskladu sa tvrdnjom Vlade Srbije da je spremna da, u saradnji sa relevantnim novinarskim i medijskim udruženjima, rešava brojne, nagomilane probleme na medijskoj sceni.

Novinarska i medijska udruženja smatraju da su smene ministra Vladana Vukosavljevića i državnog sekretara Aleksandra Gajovića jedini logičan potez Vlade Srbije posle ovog, najnovijeg skandala za koje je odgovorno Ministarstvo kulture i informisanja.

Ističu da rezultati konkursa za medijske projekte Ministarstva kulture i informisanja Srbije svedoče da se katastrofalno loša praksa konkursnog sufinansiranja sa lokala preselila na republički nivo, i da su naša udruženja bila u pravu kada su se povukla iz rada komisija, ne želeći da daju legitimitet jednom u potpunosti nelegitimnom procesu.

Kvalitete pristiglih projekata procenjivale su, u pretežnoj meri, stručnoj javnosti potpuno nepoznati “medijski stručnjaci” ili kompromitovane osobe iz udruženja koja su već poznata po aktivnom učešću u obesmišljavanju procesa konkursnog sufinansiranja na lokalnom nivou, odnosno usmeravanju novca građana ne za javni interes nego ka medijima bliskim vlastima.

Udruženja žale zbog toga što su kandidati Udruženja novinara Srbije učestvovali u radu komisija i time na sebe preuzeli dobar deo odgovornosti za njegove katastrofalne rezultate.

Zahtev za smenu u zajedničkom saopštenju podržale su i zaječarska ZA media i TV T1. Oni navode da su još pre objavljivanja rezultata, a nakon završenog rada komisije, imali saznanja da su podnosioci najbolje ocenjenih projekta uglavnom fiktivna preduzeća za koja u svetu TV producenata i medijskih radnika niko nije čuo.

Protiv medijskih konkursa protestuju i mnogi mediji u zemlji, tako što ne žele da uzmu novac zbog nepravedne raspodele.

____________________________________________________

I Niške Vesti nevidljive za Ministarstvo

City Marketing centar konkurisao je sa tri projekta kod Ministarstva kulture i informisanja. Ni jedan od ta tri projekta za konkursnu komisiju nije dovoljno dobar. Obrazloženja uglavnom slična za sve mediije koji su odbijeni.

Projekat „Gde prošlost susreće budućnost“, nije zaslužio novac po komisiji zbog toga što ne obrazlaže kojim kulturnim dobrima će posetioci sajta biti upoznati.

Projekat „Kako se piše“, kojim je City marketing centar konkurisao za portal Srbija Vesti ocenjen je kao inovativan i dobro koncipiran, alli ipak odbijen sa sledećim obrazloženjem.

„Dobro je uočen veliki problem u jeziku, da mnogi, čak i obrazovani ljudi imaju dilemu kako se piše, gramatički ispravno i koje su najčešće greške. Rizik je eventualno slaba posećenost medijskah sadržaja, te u vezi sa tim planira da pojača aktivnosti projektnog tima. Iz projekta se ne vidi novi medijski sadržaj. Postoje aktivni sajtovi koji se bave pravopisom na veoma visokom nivou.“

Rezultati konkursa pokazuju da su najčitaniji portali u Nišu nevidljivi za Ministarstvo. Niške Vesti i Srbija Vesti će zahvaljujući našim marketinškim prijateljima i finansijskoj nezavisnosti City Marketing Centra opstati, a medijski konkurs je pokazao da se radi o jednoj običnoj farsi i da građani sigurno neće biti informisani u skladu sa javnim interesom.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com