Obradović: Nova medijska strategija krajem godine
Predstavnik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović izjavio je u Nišu da se usvajanje teksta nove medijske strategije očekuje do kraja godine.
On je podsetio da su u toku pregovori novinarskih udruženja i Vlade Srbije oko formiranja radne grupe za izradu medijske strategije.
Prema njegovim rečima, u izradi medijske strategije učestvovaće i ekspertski tim pravnika koji će ideje radne grupe uobličavati na primeren način.
“Novom medijskom strategijom potrebno je jasnije definisati javni interes u informisanju i poglavlje koje se tiče digitalnih tehnologija i rada u novim uslovima“, izjavio je Obradović.
Govoreći o strateškim rešenjima u oblasti sistema javnog informisanja na konsultacijama organizovanim u niškom Media i reform centru, Obradović je kazao da novinarska udruženja i medijske asocijacije moraju da se fokusiraju na nekoliko pitanja a to su pluralizam medija, radno-socijalni i profesionalni položaj novinara, ali i na pitanje bezbednosti novinara.
„Bez regulisanja položaja novinara u redakcijama, priča o okruženju zaista nema smisla“, istakao je Obradović.
Predstavnici NUNS-a najavili su da će sledeće konsultacije oko strateških rešenja u oblasti sistema javnog informisanja bti održane u Novom Sadu.
Novinarska udruženja i medijske asocijacije (NUNS, NDNV, ANEM, AOM i Lokal pres), rečeno je na konsultacijama u Nišu ocenjuju da su, pre svega, nedosledno sprovodjenje rešenja iz prethodne Medijske strategije, kao i nedorečenost, pogrešna primena, a nekad i otvorena zloupotreba pojedinih odredaba medijskih zakona, donetih 2014. godine, doprinela daljem pogoršavanju prava na slobodu izražavanja, medijski pluralizam i pravo građana na tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.