Ekonomija

Niški aerodrom dobio vozilo za odleđivanje. Najavljene i nove invensticije

Niški aerodrom je dobio vozilo za odleđivanja aviona i zaštitu od zaleđivanja kada prolaze kroz oblake sa povečanom vlažnošću što je od posebnog značaja za bezbedno izvršavanje letova. Prema rečima pomoćnika ministra za građevinsrstvo, saobraćaj i infastrukture, Zorana Ilića, koji je ovim povodom boravio na niškom aerodromu, vozilo je plaćeno 53 miliona dinara, a Vlada Republike Srbije je za tu namenu opredelila 70 miliona dinara.

Sva ta sredstva biće korišćena za potrebe opremanja niškog aerodroma. Ilić je kazao da je od prelaska niškog aerodroma u državno vlasništvo Vlada Srbije uložila u taj aerodrom 256 miliona dinara.

„Pored ovih 53 miliona koja su upotrebljena za kupovinu ovog vozila dato je još nekih 10 miliona da se vozilo snabde potrebnim derivatima i tečnostima za odleđivanje aviona, a nakon toga i njegovu zaštitu protiv zaleđivanja“, kazao je Ilić.

On je dodao da je odvojen i deo sredstava koja treba da pomognu menadžmenu aerodroma da zaštite pistu od zaleđivanja i njeno uređenje.

Pomoćnik ministra Zoran Ilić je novinare upoznao i sa investicionim programom i novim investicionim ciklusam koji je vredan pet milijardi dinara.

„Ono što je važno za građane Niša to je elektrifikacija i rekonstrukcija pruge Niš- Dimitrovgrad i izmeštanje pruge, odnosno izgradnje obilaznice, iz Niša. Za taj deo posla, a ima veze i sa aerodromom, pripremljeno je 268 miliona evra“, kazao je Ilić.

Ona je istako da će izmeštanje pruge iz grada biti od značaja i za aerodrom.

„Sa severozapadne strane aerodroma, neposredno uz sam završetak piste prolazi pruga. Ona ne dozvoljava ni bezbedan rad uređaja koji je već instaliran na aerodromu, a on je namenjen dovođenju aviona do piste.Potrebno je izgraditi još jedan sistem da bi aerodrom najbezbednio mogao da funkcioniše u skladu sa svetskim standardima, a to je sistem svetlosnog obeležavanja koji će već ove godine biti realizovan i kompletiran. Izmeštanjem kraka pruge koji ide ka severu moći će pista da bude produžena za nekih 300 metara. Završetak izmeštanja pruge je planiran za 2021.godinu i investitor na tom poslu biće infrastuktura Železnica. Pista će posle produžetka imati 2.800 metara što će podići i nivo bezbednosti pri poletanju i sletanju aktuelnih letelica, ali i vazduhoplova koji su iz klase širokotrupnih vazduhoplova. Do 2023.godine možemo da očekujemo ulaganja i u produžetak piste“, istako je Ilić.

Kada se radi o zgradi terminala već duže se govori o tome da su njeni kapaciteti nedovoljni. I proširenje i povećanje kvadrature biće uvećano.

„Perpektiva niškog aerodroma je sasvim solidna i on će i dalje zadovoljavati potrebe građana Niša i ovog regiona“, dodao je Ilić.

Od vraćanja aerodroma na upravljanje Repubici Srbiji do sada je opredeljeno 256 miliona dinara, 70 je već dato za vozilo za odeleđivanje i sprečavanja zaleđivanja vazduhoplova, a 110 miliona je već uplaćeno na račun operatera.

„Od tih sredstava i posla koji očekujemo od razliku od onoga kako je to ugovoreno ranije, iz SMATSA su zahtevali da se otkupi dva hektara zemlje po ceni nižoj od tržišne. Grad je bio isprovociran i maltene prihvatio da zemlju proda za iznos od nekih 40 miliona dinara. Mi smo sada dogovorili da zakupimo ta dva hektara, da SMATS plaća negde između 50 i 80 hiljada mesečno na period od 30 godina. To znači da bi za godinu dana to bilo milion evra što je neuporedivo više nego što bi bila cena da je zemljište prodato. Samo od zakupa bi godišnje imali dva puta više nego što je bila predviđena suma koja je trebalo da se isplati aerodromu za prodaju. To bi trebalo i da se desi ovih dana.“

Planira se i izgradnja novog tornja koji će vredeti oko pet i po miliona evra. Početak radova je planiran u julu 2020.godine završetak u decembru 2021.godine.

„Za onoliko sredstava koje uplaćuje Republika grad je oslobođen svojih obaveza, a naš niški aerodrom radi, funkcioniše, podiže kapacitete, povećava broj putnika,a uvodimo i nove linije,obavljamo one koje su bile ukinute. To su informacije koje su značajne za grad i za ceo region“, kaže gradonačelnik Niša Darko Bulatović. „I biće povećan kapacitet aerodroma i sve će to doći zato što je stvoren sistem da se to ostvari, a mi smo kao grad deo jedinstvenog sistema naše države i njene politike i samo tako možemo da uspemo. I danas smo ovde na našem, na niškom, na srpskom aerodromu“, istako je Bulatović.

Prema rečima direktora aerodroma Dušana Kneževića za dalji razvoj ove vazdušne luke potrebne su i nove investicije.

„Zgrada terminala je mala jer je projektovana za 100 000 putnika, a revidiranjem je ustanovljeno da može da primi i 200 000 putnika na godišnjem nivou, a kao što znate prošle godine smo imali preko 300.000 putnika“, istako je Knežević. „Da bi mogli da primimo veći broj putnika terminalna zgrada nam je neophodna“.

On je dodao da je sasvim evidentno da država želi da ulaže u niški serodrom.

„Prvi primer toga je kupovina vozila koje će formalo biti u upotrebi od četvrtka. Zimska sezona je kritična sezona u radu aerodroma i kako bi se obezbedila pozudanost sistema ovakvo vozilo je uslov“, istako je Knežević. „Važan projekat je i ugradnja svetlosne signalizacije za precizan prilaz aviona. Na meteorološke uslove ne možemo da utičemo, ali postojanje ovog sistema obezbediti bezbedno sletanje aviona“, zaključio je direktor aerodroma Dušan Knežević.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com