Uticaj moderne tehnologije i kompjuterskih igrica na razvoj dece
Od prvog dana upoznavanja sa tehničkim sredstvima, deci treba ponuditi edukativne i njihovom uzrastu primerene sadržaje. Upoznati ih sa višenamenskim mogućnostima: dostupnost mnogih informacija, učenje stranih jezika, lakše savladavanje školskog gradiva itd.
Sve te pogodnosti treba koristiti u pozitivne svrhe i lični razvoj. Kompjuterske igrice su u današnje vreme najpopularnija dečija aktivnost. Ovakav vid zabave može imati i pozitivne i negativne efekte na razvoj deteta. Postoje edukativne igrice koje traže apstrakno razmišljanje i razvoj veština koje se ne uče u školi: praćenje instrukcija, rešavanje problema, brzo razmišljanje, razvoj strategije, procenjivanje sposobnosti itd. Tehnički visoko razvijeni svet zahteva i prilagođavanje u njemu. Kompjuterske igrice su jedan od načina da se deca uvedu u svet tehnike. Međutim, sve što se koristi “previše” počinje da ima i štetno dejstvo.
S obzirom da deca nisu formirane ličnosti, nasilni sadržaji zaista mogu podstići njihovu agresivnost jer deca ne mogu da procene efekte svog ponašanja. Kada u velikoj meri “prate” ponašanje likova iz kompjuterskih igrica oni ova ponašanja prenose na lični plan, kopiraju i prihvataju kao sopstvena. Previše provedenog vremena uz igrice dovodi do toga da dete ne može precizno da razgraniči svet igrica od stvarnog sveta. Deca imaju sve češće problema sa koncentracijom i pažnjom.
Takođe, višečasovno sedenje pored kompjutera dovodi do krivljenja kičme, očni mišići nisu dovoljno stimulisani, fina motorika je svedena na minimum, deca gube interesovanje za spoljašnji svet i druženje. Mnogi sadržaji koje dobijamo putem interneta daju nam gotov proizvod bez dodatnog napora da sami dođemo do rešenja. Na taj način deca gube kreativnost, manje maštaju i nisu u mogućnosti da razvijaju svoje potencijale.
PRO-MENS CENTAR |
Vožda Karađorđa 47 |
018/250-700 |
pro-mens.com |
CityOfNis |
Za dete predškolskog uzrasta, bitno je da stekne osnove verbalnog izražavanja koje će kasnije nadograđivati. Deca tog uzrasta koja provode višečasovno igranje igrica postaju pravi stručnjaci u kompjuterskim terminima, ali nevešti u običnoj, svakodnevnoj komunikaciji. Zahvaljujući računarima, verbalna komunikacija se sve više zapostavlja i slabi.
Preporuka roditeljima i osobama koje se bave decom:
– Osluškivati dete, njegove potrebe i činiti ono što je za njega najbolje.
– Upoznati ga sa pozitivnim i negativnim efektima moderne tehnologije.
– Ponuditi detetu one sadržaje koji su za njegov uzrast primereni i edukativni.
– Ispratiti detetova interesovanja. Kontrolisati vreme provedeno uz računar i sadržaje koji su detetu dostupni.
– Ove preporuke su u cilju zaštite deteta od ekspanzije multimedijalnog sadržaja kojima su svakodnevno izloženi, a mi odrasli smo tu da im damo smernice u cilju njihovog dobra i celokupnog razvoja.
Dobrodošli: svake srede, četvrtka i petka od 19-20h „Otvorena vrata“ u Pro-mens (Ovlašceni centar programa SunaPan)
Upis za septembar je u toku.
Sve detaljne informacije možete dobiti na telefon 018/250-700 ili na sajtu
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.