U poslu nikada ne dobiješ ono što zaslužuješ, već ono što ugovoriš
U četvrtak, 4. maja u sali Ekonomskog fakulteta od 10 sati počinje inovacioni seminar sa temom „Trgovinska diplomatija: veštine pregovaranja i umeće sklapanja kupoprodajnog ugovara“. Cilj je da se studentima poboljšaju pregovaračke veštine i da se nauče kako je moguće ostvariti uticaj na ljude sa kojima će biti u pregovaračkom procesu.
Da li smo dovoljno vešti pregovarači i umemo li da se izborimo za ono što želimo? Profesori Ekonomskog fakulteta u Nišu, Sreten Ćuzović i Svetlana Sokolov Mladenović, trvde da je pregovaranje veština koja se uči.
Oni navode da „u poslu nikada ne dobiješ ono što zaslužuješ, već ono što ugovoriš“ i da je zbog toga budućim ekonomistima veoma važno da dobro ovladaju veštinom pregovaranja.
O mehanizmima pregovaranja u trgovinskoj diplomatiji upoznaće svoje studente i sve koji to budu želeli, na seminaru koji će biti organizovan 4. maja u sali za sednice niškog Ekonomskog fakulteta.
Inovacioni seminar „Trgovinska diplomatija: Veštine pregovaranja i umeće sklapanja
kupoprodajnog ugovora“ održava se na Ekonomskom fakultetu u Nišu svake godine, počev od 2004. godine.
„Reč je o simulaciji pregovaranja i sklapanja kupoprodajnog ugovora između dve grupe studenata, koji svoja teorijska znanja iz Ekonomike trgovine testiraju u praksi (trgovinskog menadžmenta, marketinga i nabavke). Simulacija pregovaranja vrši se na primeru hipotetičkih preduzeća. S jedne strane, nalaze se studenti-predstavnici hipotetičkog preduzeća prodavca-proizvođača, s druge strane, studenti-predstavnici hipotetičkog preduzećakupca-trgovinske kompanije. Svaka godine, kao studije slučajeva, uzimaju se različita hipotetička preduzeća, imajući u vidu aktuelna dešavanja u praksi trgovinskog menadžmenta, marketinga i nabavke. Tako će ove godine, simulacija pregovaranja biti na primeru hipotetičkog preduzeća-proizvođača organske hrane, s jedne, i hipotetičkog preduzeća-trgovinske kompanije koja posluje na domaćem i inostranom tržištu“, rekao je prof.dr Sreten Ćuzović najavljujući seminar.
Uloga stručnog žirija je da evaluira timove studenata u veštinama pregovaranja, prezentacijama njihovih kompanija, kao i u poslovnom bontonu.
Do sada su svoje učešće u radu seminara imali predstavnici kompanija Mercator, Delhaize, Idea, Interex, predstavnici Regionalne privredne komore Niš i dr.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.