Obrazovanje

T4 konferencija: Budućnost sveta je u rukama nastavnika

„Nastavnička profesija mora dobiti primarno mesto u svakom smislu, jer bez snage u toj sferi, nemamo razlog da očekujemo bolju budućnost. Budućnost sveta je u rukama nastavnika!“ – Poruke su nesvakidašnje i izuzetno važne svetske T4 konferencije koja je okupila preko 103.000 nastavnika iz 81 zemlje sveta, kaže Olivera Arizanović, profesor srpskog jezika i književnosti Ekonomske škole iz Niša, kao jedan od ambasadora ovog događaja, koja je pokrenula i svoje kolege da učestvuju u ovom globalnom događaju u obrazovanju.

Konferencija je održana u subotu 30. maja, a njen domaćin je bio Vikas Pota, jedan od direktora najveće svetske globalne nagrade Global Teacher Prize, svetski priznati lider u obrazovanju, međunarodnom razvoju, filantropiji i tehnologiji. Njegova dostignuća uključuju i stvaranje globalne svesti o važnosti obrazovanja i značaju nastavnika i njihove profesije, navodi Arizanović.

„Т4 konferencija je kao jedinstveni virtuelni događaj okupila  nastavnike iz čitavog sveta da podele svoja iskustva i priče pod sloganom “Nova normalnost” jer je akcenat bio na povratku obrazovnih sistema sveta iz jedne vanredne situacije, koja nas je sve zadesila, u stanje koje mora biti nova normalnost. Ovaj tranzicijski period u kome počinje povratak u učionice iziskuje, smatraju nastavnici sveta, građenje poverenja i kontinuirani dijalog između svih aktera obrazovanja od pojedinačnih, lokalnih i regionalnih do globalnih nivoa. Teme koje su  opservirane na ovom globalno mestu dijaloga tiču se: (1) dobrobiti nastavnika, (2) nastavničkog liderstva i (3) saradnje, kao i (4) upotreba novih tehnologija, otuda i naziv T4“, objašnjava Olivera.

U ovu svetsku priču, dodaje Olivera Arizanović, kao vrlo aktivna i osvešćena zajednica, uključili su se i nastavnici Balkana kroz nastavničku zajednicu EduBalkan koju je inicirala Željana Radojičić Lukić, jedna od 50 najboljih nastavnika sveta i ambasadorka Varki fondacije,  a podržalo je mnoštvo kolega u ulozi administratora i aktivista zajednice, među kojima je i ona sama.

„EduBalkan zajednicu vode visoko senzibilni obrazovni lideri ovog dela sveta, koji su ovih dana predstavljali ovaj svetski događaj svojim kolegama iz regiona i animirali ih za učešće u njemu. Pored toga oni su se samoinicijativno organizovali  i sproveli i svojevrstan eksperiment, nikada ranije realizovan, osmislivši kao EduBlakan tim, način da pomognu kolegama iz regiona da konferenciju prate na svojim maternjim jezicima putem besplatne Zum aplikacije. Prevodioci su bili sjajni nastavnici iz četiri države regiona, koji su na svojim maternjim jezicima radili simultani prevod ove najveće, ikada, svetske konferencije“, ističe Olivera Arizanović.

Foto: Privatna arhiva Olivere Arizanović

Centralna tema konferenicje, dodaje ona, po prvi put, jedinstvena za sve nastavnike sveta, bila je – Koncipiranje obrazovanja nakon pandemije Covid19, a svi učesnici konferencije su pored praćenja izlaganja svetskih lidera obrazovanja, učestvovali u radu ove konferencije postavljajući u četu pitanja izlagačima i odgovarajući na brojne ankete u vezi sa obrazovanjem, pa se tako zaista mogao čuti glas nastavnika sa svih meridijana, te su tako i postavljeni u središte razgovora i rešenja jer su zaključci ove konferencije:

  1. Nužnost da se nastavnici širom svijeta umreže. A umrežavanje je važno jer tražimo najbolji model obrazovanja u svetu koji treba nastojati realizovati i u najdudaljenijem selu kako bi svaki nastavnik i učenik dobili podršku za svoj rad.
  2. Donošenje odluka u vezi sa nastavnim procesom mora uključiti nastavnike. Nijedna odluka, ukoliko je donesena bez onih, na koje se odnosi, ne može biti uspešno sprovedena.
  3. Obrazovanje nije samo pitanje ‘škole’, ono je pitanje cele zajednice, i na lokalnom nivou i na svakom drugom – od politika do samog uključivanja društva u obrazovni proces.
  4. Jedan od najvažnijih zaključaka je saradnja sa roditeljima. Roditelji su ključni za uspjeh i rezultate rada. Ova pandemija nam je još jedanput to dokazala i ovu važnu spregu sa roditeljima treba učvršćivati.
  5. Učenici su uvek centar svake priče o obrazovanju. Sva naša nastojanja, odvijaju se kako bi oni dobili najbolje od svega što im možemo dati. Oni to zaslužuju a nama je to potrebno i zbog danas i zbog sutra.

Olivera Arizanović, profesor srpskog jezika i književnosti u Ekonomskoj školi u Nišu, kaže da godine koje dolaze, donose stvaranje globalne obrazovne, nastavničke mreže, koja će raditi na dobrobiti svih jer bez ozbiljnog obrazovnog temelja nema sutrašnjeg prosperiteta.

„Svi bismo morali radi toga, ne samo nastavnici, učenici i roditelji učenika, nego čitave zajednice izaći iz svojih zona konfora i doprineti stvaranju sutrašnice. Nastavnici već jesu pokretači velikih priča u koje unose snažnu kreativnost i mnogo volje, a to moraju podržati i države i narodi ako sebi žele svetlo sutra“, ističe Arizanović.

U tom kontekstu, kaže, da je ponosna što ove postulate uočava na mikro planu u okviru kolektiva svoje Ekonomske škole, čiji su se članovi aktivno uključili u rad T4.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button