Opozicija ponovo bojkotovala sednicu Skupštine
Odbornička grupa opozicionih stranaka u Nišu bojkotovale su i današnju sednicu Skupštine grada.
Miodrag Stanković šef odborničke grupe DS istakao je da je opozicija složna da bojkotuje sednice Skupštine grada Niša iz razloga što lokalna i republička vlast potpuno ignoriše zahteve
nezadovoljnih građana Niša.
“Na dnevnom redu nema naših predloga da se razgovara o zahtevima građana sa 15. protesta i 14. Niških zona slobode”, istakao je Stanković.
Stanković, šef odborničke grupe Demokratske stranke kaže da su zahtevi građana zasnovani na realnim problemima.
“Naš zahtev je da pre svega na sednici Skupštine Grada razgovaramo o stvaranju zakonskih preduslova za formiranje regionalnog javnog informativnog servisa u Nišu, o obezbeđenju svih pružnih prelaza ispravnim rampama i adekvatnom svetlosnom signalizacijom, o rasvetljavanju svih slučajeva paljenja automobila u Nišu, o vraćanju Aerodroma Konstantin Veliki, Elektrodistribucije i Regionalne privredne komore Niš, u nadležnost Niša, ali i o smanjenju neopravdano uvećanih računa za grejanje“, kaže Stanković.
Takođe, insistiramo da se pre svake važne odluke koja se odnosi na trošenje budžetskih sredstava otvori javna rasprava. Građani
imaju prava da učestvuju definisanju prioriteta, da učestvuju u donošenju odluka koje su bitne za njihov život u Nišu, da znaju kako se troši njihov novac.
Odbornička grupa Demokratske stranke predlagala je brojne amandmane na Predlog odluke o izmenama i dopunama Statuta Grada Niša, na predlog Odluke o budžetu grada svih ranijih godina i do danas ni jedan jedini amandman nije prihvaćen, niti je
dobijen nijedan odgovor na odbornička pitanja koja su se odnosila na “sumnjive” poslove rukovodstva grada..
Stanković kaže da osim što je epidemija rekonstrukcije trgova i fontana došla u Niš, da dnevni red današnje sednice Skupštine grada kazuje da je u naš grad zavladala i epidemija javno privatnih partnerstva.
“Ova vlast je poklonila niški aerodrom Beogradu prošle godine, na prethodnoj sednici se dogodilo nešto slično, vladajuća većina je usvojila odluku da se u gradsko preduzeće Toplana uvede privatni partner, bez objašnjenja razloga za to, niti o kom privatnom
partneru se radi i šta se iza brda valja, s obzirom da partner nije poznat. Grad nema novca za rekonstrukciju kotlarnica a ima za rekonstukciju Trga Kralja Milana. Danas se otvara sumnja za novo nameštanje tendera za izbor novih prevoznika, sada kroz tzv. javno-privatno partnerstvo. Grad Niš i Direkcija za javni prevoz pripremaju javnu nabavku u iznosu od 10.5 milijardi dinara na koju bi trebalo da se jave zainteresovani prevoznici koji bi narednih čak sedam godina prevozili Nišlije na gradskim i prigradskim linijama u okviru javnog privatnog partnerstva. 10.5 milijardi dinara je jedan ceo budžet Grada. I to sve bez javne rasprave“, ističe Stanković.
Prethodni tender kako sami kažu za izbor prevoznika «nije dao željene rezultate» pa će sada pripremiti novi”- rekao je Stanković.
Kako misle da će «brojači putnika i kamere dati komfor u prevozu putnika»? Hoće li zbog kamera i brojača putnika građani Niša plaćati duplo više cene karata, nego u prethodnom periodu?
Kako će kontrolisati broj polazaka koji se plaćaju, kada to nisu uspeli ni pod uslovima koje su štelovali na prethodnom tenderu?
Zašto traže da autobusi ispunjavaju EURO 3 standard koji je još iz 2000. godine, kada se svuda traži minimum EURO 4, pa čak i autobusi na električni pogon?
Na sva ova pitanja nema odgovora, jedino što znaju da kažu je «javni interes». Izgleda da im je najbitniji interes javnih funkcionera ili određenih firmi, ali to nikako nije i javni interes građana.
„Nakon promene vlasti građanima obećavamo da ćemo proveriti sve prethodne ugovore, koje je ova sedmogodišnja vlast sklopila. Oni koji budu učestvovali u štetnim radnjama koje su oštetile naše sugrađane i budžet grada Niša, moraće da odgovaraju pred Zakonom“, zaključio je Stanković.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.