Društvo

Gradonačelnica najavljuje preispitavanje ugovora, o kontroli i ispravnosti autobusa ni reči

Nakon što se autobus gradskog saobraćaja zapalio juče na raskrsnici na Trošarini, preko puta Ćele kule – ponovo niko od nadležnih nije reagovao. Gradonačelnica Dragana Sotirovski je na današnjoj sednici Skupštine najavila preispitivanje ugovora sa auto – prevoznicima, uvođenje, produžetak i skraćivanja nekih linija, umesto komisije koja bi trebalo da izvrši vanrednu kontrolu gradskih autobusa.

Iz Direkcije za javni prevoz se nisu zvanično obratili povodom događaja, kao ni preduzeće “ Niš ekspres“.

Vatra je iznenada buknula i zahvatila veći deo autobusa, ali na svu sreću nije bilo povređenih. Međutim, našoj redakciji obratilo se nekoliko Nišlija koji su zabrinuti za bezbednost koji postavljaju pitanje zbog čega plaćaju gradski prevoz, jer su ovakve pojave postale česte.

Sotirovski pojašnjava da će se potencijalni aneksi ugovora odnositi samo na izmene linija, kojima saobraćaju autobusi, a ne i na stanja samih autobusa, što je odgovornost samo prevoznika.

Navodi da je nemoguće da Grad sam organizuje prevoz, jer je potrebna velika suma novca za kupovinu autobusa, a da kao jedinu realnu opciji vidi  javno – privatno partnerstvo.

„Naše javno gradsko preduzeće „Direkcija za saobraćaj“ jednostavno nije preduzeće koje može da organizuje prevoz. Niti imamo autobuse, niti imamo vozače. Zamislite koliko je sada para potrebno Gradu Nišu da kupi autobuse, da organizuje prevoz, jednostavno u ovom trenutku to je više nego nemoguće. Vidite koliko problema sa gradskim prevozom ima Beograd, onda možete da mislite kako je nama sa ko zna koliko puta manjim budžetom“.

Ona navodi da Grad poput Niša mora da ima javni prevoz, ali i da svako javno – privatno partnerstvo ima dobre i loše strane.

„Pre dve godine se moj prethodnik odlučio za javno – privatno partnerstvo. Oni su još uvek novina za sve lokalne samouprave, ali ono što su vojvođanski gradovi uradili sa javno-privatnim partnerima i koliko su podigli životni standard građana, najbolje si vidi na njihovim primerima. Mi kroz javno-privatna partnerstva tek treba da se učimo, ali verovatno svaki ugovor o javno-privatnom partnerstvu ima svoje dobre i svoje loše strane“,  ističe.

Napominje da sugrađani prilažu zahteve da se neke linije produže, neke skrate, da se neki dodatni polazak uvede, neki možda ukine i da je to sve neko usklađivanje tog ugovora na koji je Grad spreman, u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom u Beogradu.

„Naša Direkcija jednostavno nije preduzeće koje može da organizuje prevoz, nemaju autobuse, niti vozače. Zamislite koliko bi para bilo potrebno Gradu da kupi autobuse i organizuje prevoz. To je u ovom trenutku više nego nemoguće“, kaže ona Sotirovski.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com