Čak 99 odsto Nišlija ne koristi veze za poslove u gradskoj upravi
Rezultati istraživanja javnog mnjenja koje je u okviru programa Swiss PRO sproveo CeSID u 50 gradova i opština centralne Srbije pokazuju da skoro svaki drugi stanovnik smatra da lokalna samouprava vodi računa o gradjanima i pruža im usluge adekvatne njihovim potrebama.
Rezultati istraživanja predstavljeni su u Gradskoj kući u Nišu uz napomenu da je reč o petom CeSID-ovom istraživanju koje ima za cilj da utvrdi zadovoljstvo gradjana kvalitetom života u lokalnoj zajednici i uslugama lokalnih samoupravama. Izvršni direktor CeSID-a Ivo Čolović izjavio je na prezentaciji da je prvo istraživanje javnog mnjenja uradjeno 2010. godine i da je u odnosu na tada, sada nešto veće zadovoljstvo gradjana kvalitetom života i radom opštinskih i gradskih organa i službi.
„Gradjani su ocenili da opštinska administracija radi kvalitetnije, brže i bolje, ali ima i stvari kojima nisu zadovoljni. Gradjani su, izmedju ostalog, nezadovoljni obimnom dokumentacijom koju moraju da pribave kada obavljaju odredjene poslove i nisu zadovoljni komplikovanim procedurama„, istakao je Čolović.
On je rekao da je istraživanje pokazalo da 60 odsto anketiranih gradjana smatra da živi isto kao pre tri godine, 21 odsto smatra da živi lošije, 17 odsto da živi bolje, a dva odsto anketiranih nije moglo da se izjasni o tome da li se njihov kvalitet života poboljšao ili pogoršao.

„Istraživanje je pokazalo da je dostupnost mesta za kupovinu, javna usluga kojom su gradjani najzadovoljniji, dok su gradjani najmanje zadovoljni omladinskom politikom i mogućnostima za mlade. O dostupnosti mesta za kupovinu pozitivno se izjasnilo 66 odsto anketiranih, dok 44 odsto gradjana pozitivno ocenjuje omladinske politike i mogućnosti za mlade“, kazao je Čolović.
On je izjavio da 45 odsto anketiranih gradjana smatra da lokalna vlast vodi računa o gradjanima i pruža usluge adekvatne njihovim potrebama, 44 odsto anketiranih misli suprotno, a 11 odsto ne zna odgovor na to pitanje.
„U Nišu 63 odsto anketiranih smatra da lokalna samouprava brine o gradjanima i njihovim potrebama, 31 odsto smatra da nije tako, a šest odsto anketiranih nema odgovor na to pitanje“, kazao je Čolović.
Prema njegovim rečima, od ukupnog broja anketiranih, tri četvrtine gradjana izjasnilo se da nikada nije koristilo veze ili poznanstva da lakše obavi poslove u opštinskoj ili gradskoj upravi, a Nišu je taj procenat još i veći, 99 odsto anketiranih kazalo je da nikada nije koristilo veze ili poznanstva za obavljanje poslova u gradskoj upravi.
Čolović je kazao da je ovogodišnje istraživanje obuhvatilo 11.400 gradjana, odnosno 200 do 300 po jedinici lokalne samouprave, a obavljeno je od sredine marta do sredine aprila ove godine.

Dragan Mladenović iz programa Swiss PRO rekao je da rezultati istraživanja treba da posluže lokalnim samoupravama kao orijentir u kome pravcu treba da se kreću kako bi zadovoljstvo gradjana bilo povećano. Mladenović je rekao da će Swiss PRO sa lokalnim samoupravama raditi na identifikovanju nedovoljno razvijenih mera, procesa i mehanizama kako bi lokalne samouprave unapredile nivo transparentnosti i efikasnosti rada, a samim tim kako bi bio podignut i nivo zadovoljstva gradjana.
Pomoćnik gradonačelnika Niša Marina Kostić kazala je ovom prilikom da je zadovoljstvo gradjana imperativ rada svake lokalne samouprave, a da grad Niš ceni rezultate istraživanja kao važan instrument u daljem radu.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.