Društvo

Uskoro izmeštanje pruge iz grada?

Završen je projekat za izmeštanje dela železničke pruge iz Niša. Od Glavne stanice do Proseka, pruga Niš-Dimitrovgrad obilaziće grad iznad naselja Branko Bjegović i Panteleja, najavila je Tamara Jovanović glavni arhitekta projekta.

Obilazna pruga prolaziće od kraja stanice Niš Ranžirna i obilaziće oko aerodroma. Zatim će se nastavljati severno ka bulevaru 12. februar i presecaće bulevar, dok će se paralelno graditi nadvožnjak. Zatim će obilaziti naselje Branko Bjegović.

„Tu imamo novi nadvožnjak koji treba ispod auto-puta da se probije u ulicu Inženjera Birviša i uđe u naselje Branko Bjegović. Dalje iznad Panteleja ide ka matejevačkoj petlji, severno od Čalija. Zatim prati auto-put do malčanske petlje, spušta se ka Nišavi i onda se uklapa u postojeći nadvožnjak kod auto-puta E85 ka Dimitrovgradu i dalje nastavlja kroz Sićevačku klisuru postojećom trasom“ objašnjava arhitekta Tamara Jovanović.

Obilazna pruga biće dugačka 22,4 km, a nakon njene izgradnje potpuno se ukida postojeća pruga od Glavne železničke stanice do Proseka, dodaju.

12992758 10209545491580407 233636784 n„Za nekoliko meseci trebalo bi da počnemo sa ekspropijacijama zemljišta. Preko hiljadu parcela biće obuhvaćeno ovim procesom, kako bi se napravila nova pruga koja neće prolaziti kroz srce grada. Kada izmestimo staru prugu dobićemo 20 hektara atraktivnog zemljišta u gradu“, rekao je gradonačelnik Zoran Perišić.

Zahvaljući izmeštanju pruge biće moguće i produženje piste na aerodromu, dodaju. U prvoj fazi biće izgrađen jedan kolosek, ali je predviđeno zauzimanje prostora za dva koloseka.
Kako je ranije najavila ministarka saobraćaja i građevine Zorana Mihajlović, do kraja godine počeće radovi na merenju i priremi za realizaciju projekta. U toku je javna rasprava o projektu, a skupština grada krajem maja treba da usvoji plan generalne regulacije za zonu kroz koju je predviđena zaobilaznica. Projekat je vredan 70 miliona evra bez PDV-a i vrednosti eksproprijacija, a finansira se iz republičkog budžeta.

Centralni prsten železničkih stanica između Glavne stanice, Crvenog krsta i Ranžirne mora da nastavi da funkcioniše, a deo od Glavne do Crvenog krsta biće rekonstruisan u sledećoj fazi.

„Tu je problematično ukrštanje u ulici Milojka Lešjanina. Ovaj deo pruge rešavaće se kroz drugi projekat, a planira se izgradnja nadvožnjaka iznad te ulice“, dodaje.

Trenutno u Nišu postoje 52 pružna prelaza, a izgradnjom obilaznice biće ih 19 manje. Rekonstrukcija dela kroz Beograd malu ukinuće još 4 prelaza, čime će se značajno rešiti problemi u saobraćaju, a građani će biti bezbedniji, dodaju.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close