Društvo

Niški autobusi dobijaju nov GPS sistem

Direkciji za javni gradski prevoz u Nišu u poslednjih nekoliko dana stiglo je oko 50 zahteva građana za izmenu reda vožnje i broja polazaka na prigradskim linijama, nakon javnog poziva ovog preduzeća da im Nišlije dostave svoje primedbe i predloge za zimski red vožnje. U skladu sa svojim zakonskim i tehničkim mogućnostima svim zahtevima Direkcija će izaći u susret, a usklađivanje reda vožnje i broja linija sa potrebama građana biće još bolje sa novim GPS sistemom koji će niški autobusi dobiti do kraja godine, kaže direktor Direkcije za javni gradski prevoz, Saša Petronijević.

Direkciji za javni gradski prevoz, kako kažu, već su ispunili neke zahteve Nišlija. Novi polasci su uvedeni na liniji Duvanište, Somborska i ka Jura i Džonson elektrik fabrikama, kaže direktor ovog javnog komunalnog preduzeća Saša Petronijević.

„Većinu zahteva u vezi korekcije reda vožnje ili uvođenja nekog novog polaska smo smo prihvatili, jer smo za to imali zakonske, tehničke i saobraćajne mogućnosti. Postoje zahtevi kojima ne možemo da izađemo u susret, jer smo ograničeni javnim nabavkama za proširenje kapaciteta. Najefikasniji način za rešavanje predloga ili primedbi građana u vezi poboljšanja kvaliteta usluga gradskog prevoza je da zahtev podnesu preko svojih matičnih opština“, ističe Petronijević.

Kako bi u narednom periodu usklađivanje reda vožnje i broja linija bilo još bolje sa potrebama građana Direkcija za javni gradski najavljuje uvođenje novog GPS sistema.

sasapetronijevic„Završena je nabavka novog GPS sistema za praćenje autobusa u realnom vremenu. Mi već imamo GPS sistem, ali novim, koji će biti implementiran do kraja godine, bićemo u mogućnosti da vršimo bolji satelitski uvid u kretanje niških autobusa. Pomoću novog sistema videćemo na kojoj liniji ima previše vozila, ali i na kojoj ih nema dovoljno. Na ovaj način poboljšaće se usluga javnog saobraćaja u Nišu, optimizovati broj autobusa na linijama i smanjiti troškovi“, objašnjava Petronijević.

Modernizacija javnog gradskog prevoza počela je još krajem prošle godine, od kada kondukteri u gradskom prevozu prodaju karte novim elektronskim uređajima. Karte se štampaju na licu mesta u vidu fiskalnog računa, što je doprinelo da u ovoj godini Direkcija beleži trend porasta prodaje svih karata od oko 10 odsto.

„Novim načinom prodaje karata u gradskom prevozu sprečavamo mogućnost prodaje jedne iste karte više puta, ali građani u trenutku kupovine karte moraju da obrate pažnju na odštampano vreme na karti, kako ne bi došlo do zloupotreba. Dešavalo se ranije da jedna karta bude prodata više puta, zbog čega su pojedini kondukteri dobili otkaz. Kondukter koji zloupotrebljava svoje radno mesto može biti sankcionisan i novčanom kaznom od 50.000 d0 100.000 dinara“, napominje direktor Direkcije za javni gradski prevoz.

Građani, koje kontrolori uhvate u autobusu bez autobuske karte, imaju mogućnost da kaznu plate na rate, podseća Petronijević i dodaje da se zahtev podnosi u prostorijama Direkcije.

„U prvih šest meseci ove godine Direkcija je poslovala pozitivno odnosno smanjili smo subvencije. Do 30. juna imamo suficit od 22,5 miliona što ćemo plasirati u dalji razvoj javnog gradskog i prigradskog prevoza“, kaže Petronijević.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitaj i :
Close
Back to top button
Close