Promo vesti

Biljna vlakna pomažu varenje i jačaju imunitet

Nutricionisti kažu da nam je dnevno potrebno 30 do 50 grama biljnih vlakana. Ona ne samo da olakšavaju kretanje hrane kroz creva, već doprinose čišćenju i zdravlju celog organizma, kažu u Beyond zdravoj hrani.

Biljna vlakna pomažu da hrana bude temeljno svarena, razložena na sastojke i da prođe kroz creva da bi se eliminisala. Mnogi danas imaju problem sa zatvorom. Stomačni problemi mogu biti razni: gorušica, mučnina, sindrom nadraženih creva, gasovi, nadimanje, podrigivanje, zatvor… Istraživanja pokazuju da 90% bolesti započinje u debelom crevu.

basmati pirinacPostoje rastvorljiva vlakna, koja uglavnom sadrže žitarice, posebno ovas i pirinač, kao i mahunarke. Tu su i nerastvorljiva vlakna, koja se nalaze uglavnom u voću i zelenom povrću.

“Za optimalno varenje, potrebna nam je mešavina obe ove vrste. Takođe toplo preporučujemo da probate psilijum, kažu u Beyondu.

Da biste uneli dovoljnu količinu biljnih vlakana u organizam, potrebno je da jedete više svežeg voća, povrća, zatim hleba od integralnih žitarica i kuvanih mahunarki. Takva ishrana pomoći će boljem radu želuca i creva, dodaju.

“Nemojte da povećate količinu odjednom. Postepeno dodajte malo više namirnica koje sadrže biljna vlakna, sve dok ne osetite da vam creva rade bolje. Ako počnete naglo da jedete mnogo više svežeg voća i povrća nego što ste navikli najverovatnije ćete dobiti nadimanje. Dobra vest je da su to samo privremeni simptomi i nestaće čim se crevna flora obnovi i regeneriše”, preporučuju.

Međutim, bolje varenje nije sve u čemu nam biljna vlakna pomažu, već doprinose opštem zdravlju organizma.

Pomažu imunitetu. Naturolozi kažu da su organi za varenje drugi imuni sistem organizma. Kad varenje dobro radi, to vam pomaže da u celini budete zdravi.

Pomažu regulaciji nivoa šećera. Vlakna pomažu da želudac sporije šalje hranu u creva i time ne opterećuje rad pankreasa . To je veoma važno za dijabetičare i uopšte regulaciju nivoa šećera u krvi.

Pomažu prevenciji od raka. Namirnice bogate biljnim vlaknima sadrže hemikalije koje ublažavaju upale i smanjuju oštećenja od slobodnih radikala. Ona razgrađuju sve otpadne tečnosti i materije koje se talože u organizmu i na taj način čine naš telesni sistem konstantno čist što ujedno pomaže i kod heljdapovišenog holesterola.

Štite srce i krvne sudove. Namirnice bogate biljnim vlaknima su bogate i antioksidansima. Oni sprečavaju oštećenja ćelija i doprinose generisanju azot-oksida (NO) u organizmu. Azot-oksid je bitan za prevenciju kardiovaskularnih bolesti – on pomaže sniženju krvnog pritiska, kao i sprečavanju stvaranja trombova, ateroskleroze i drugih srčanih problema.

“Unos biljnih vlakana zahteva da unosimo dosta tečnosti kako bi creva ispravno funkcionisala. Ako ne pijemo dovoljno vode, onda se nabubrela biljna vlakna zadržavaju u crevima, što opet može da dovede do zatvora”, napominju u Beyondu.

Opširnije pročitajte >>>

Niške Vesti
POSLOVNI ADRESAR

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com