Zdravlje

Za pacijente je važan i osmeh lekara

Saslušajte ljude koji su u nevolji. Pacijent i porodica će imati potrebu da razgovarju o onome što ih muči i boli.

Naučite da prepoznate u kom emotivnom stanju se pacijnet nalazi kako bi ste ostavrili kvalitetnu komunikaciju sa njim, budite iskreni i sa pacijentom razgovarajte običnim jezikom bez korišćenja stručnih izraza i latinskih naziva koje on ne razume, samo su deo preporuka lekarima kako bi sa pacijentima komunicirali na što kvalitetniji način, a o tome je bilo reči na predavanju, odnosno edukaciji za medicinsko osoblje koja je održana u Kliničkom centru Niš. Edukaciju je organizovao Republička stručna komisija za podršku pacijentima Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

„Cilj kursa je da edukujemo medicinsko osoblje da primeni sve savremene standarde vezane za adekvatnu, ljubaznu, korektnu posvećenu komunikaciju sa pacijentima. To podrazumeva i ljubaznost i saopštavanje loših vesti na jedan kvalitetan i human način, da se pacijentima izađe u susret, ali i da lekari sami zaštite svoje mentalno zdravlje. U ovakvim situacijama je i medicinsko osoblje pod velikim pritiskom, skloni su profesionalnom stresu, sindromu „izgaranja“ i ovaj kurs je potreban i njima da bi naučili da se samokontrolišu“, kaže docent dr sc Tamara Klikovac sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.


Prema njenim rečima važna je i neverblana komunikacija koja se uspostavlja između lekara i pacijenata.

„Za pacijente je jako važna i neverbalna kominukacija, odnosno šta se emituje pokretom tela. Jedna je situacija kad je pacijentu okrenut leđima, a druga je stvar kada ustane, kada se pozdravi sa pacijentom, prosto ispoštuje pacijenta i ljubazno se obrati“, kaže dr Tamara Klikovac.


Ona dodaje je važno da se lekar pacijentu ili rodbini obraća običnim rečima, razumljivim svakome, objasni o čemu se radi i da ne koristi stručne izraze, latinsku terminologiju.

„Lako je komunicirati sa ljudima koji su u normalnom emotivnom stanju, ali je teško to uraditi sa ljudima koji su pod stresom, anksiozni, depresivni. U jednom delu ove edukacije govorićemo i o tome kako da lekar prepozna u kom je stanju pacijent i kako na adekvatan način da odgovore na to stanje. Ako je pacijent agresivan kako da ne uđu u konflit već da smire situaciju“, kaže dr Tamara Klikovac.

Komonukicaja je u psohoonkologiji je deo ovog kursa.

„Mart je mesec borbe protiv raka, pa je tako deo edukacije namenjen onkolozima i pacijentima sa onkologije“, kaže primarijus dr Đerđi Šarić. „Psihoonkologija je najveći problem, ali je značajno da kažemo da u svetu na jednog psihoonkologa ide do 30 pacijenta, a kod nas na jednog ide i do 10.000 obolelih. Dok ne razvijemo službu psihoonkologa potrebno je da jednim delom lekari obavljau taj posao, a obugvaćeni su i lekari i medicinske sestre i nemidicinski radnici. Iz tog razloga njima je potrebna ovakva edukacija“.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com