Vida Ognjenović: Pozorište će u budućnosti biti jedina humana umetnost
Predstava „Poetesa“ o pesnikinji Milici Stojadinović Srpkinji izvedena je sinoć u niškom Narodnom pozorištu, a tim povodom u Nišu je boravila i poznata pozorišna rediteljka i pisac Vida Ognjenović.
Ona je kazala da pozorište jeste i sada, ali biće i ubuduće možda jedina umetnost koja će ostati humana, kojoj veštačka inteligencija neće moći mnogo da pomogne, osim u tehničkom smislu.
„Ipak će se očekivati da glumac glumi, a ne mašina, ukoliko je naravno ne gledaju mašine“, izjavila je Ognjenović koja je u Nišu boravila zbog izvođenja predstave „Poetesa“ koju je režirala, a koju su na festivalu „Teatar na raskršću“ u Nišu izveli glumci Srpskog narodnog pozorišta i Udruženja građana „Novi trđava teatar“.
Na predlog novinara da prokomentariše teme kojima se bave pozorišne predstave, serije i filmovi u Srbiji, Ognjanović je rekla da smatra da što je šira lepeza tema to je šira i bogatija komunikacija sa publikom.
„Umetnost je komunikativna i ona zavisi od odziva gledaoca i ona se njemu direktno obraća. Taj odziv mi pratimo kao neki svoj rezultat i prema njemu se tako odnosimo. Kada govorimo o serijama možda ih je premnogo, možda su na kraju sve slične i sve se bave istim temama. Ja sam mišljenja da serije ne bi trebale da imaju pedagošku misiju, ali da svakako moraju se baviti umetničkom istinom. Inače, ukoliko se bave bilo čim drugim, političkom propagandom ili nekom drugom propagandom pa bilo to i vrlina, onda su one propagandna umetnost, a nisu široka i slobodna umetnost“, izjavila je Ognjenović.
Povodom izvođenja predstave „Poetesa“ u niškom Narodnom pozorištu, biografske drame o sudbini i poeziji Milice Stojadinović Srpkinje, Ognjenović je kazala da ta predstava sasvim dobro korespondira sa publikom i postoji za nju veliko interesovanje.
„Odjednom je postalo zanimljivo ko je bila Milica Stojadinović Srpkinja čije samo ime zapravo znamo. Nismo znali mnogo o njoj. Sada saznajemo da je to u stvari jedna tragična priča i tragična sudbina, neshvaćena“, istakla je Ognjenović.
Ona je kazala da joj je za režiranje predstave „Poetesa“ poslužila kao materijal biografija, ali i životna i književna putovanja pesnikinje.
„U predstavi se bavim sudbinom „ženskog pisma“, korespondenciji s muškim svetom uopšte i sa ženskim svetom. Tada u 19. veku u Srbiji, nije bilo mnogo, bilo su dve, tri žene koje su nešto pokušavale u literaturi. Ni u Evropi nije bio neki veliki ženski književni pokret“, rekla je Ognjenović.
Festivala drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora „Teatar na raskršću“ koji je 2. septembra otvoren predstavom „Antigona“ Slovenskog narodnog gledališča, nastavlja se večeras predstavom „Subota, neđelja i poneđeljak“ koju izvodi Gradsko satiričko kazalište “Kerempuh“ iz Hrvatske.
Crnogorski ansambl odigraće sutra uveče predstavu „Ćelava pevačica“, a dan kasnije na programu je predstava „Elementarne čestice“ po tekstu Mišela Uelbeka, a koju izvode glumci Narodnog teatra „Ivan Vazov“ iz Bugarske.
Poslednje večeri festivala, 8. septembra dodeljuju se nagrade za najbolju predstavu, režiju, za kostimografsko i scenografsko ostvarenje, za originalnu scensku muziku, scenski pokret i glumačke nagrade, a u čast nagrađenih biće izvedena predstava „Koštana“ niškog Narodnog pozorišta.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.