Društvo

Redi: Osvetljenje Narodnog pozorišta je pogrešan iskorak

Niš ima potrebu da se studiozno pozabavi osvetljenjem javnih gradskih prostora i objekata, kaže arhitekta Hadži Ivan Redi. Po njegovim rečima, poslednji u nizu loše osvetljenih javnih objekata je niško Narodno pozorište. Kaže da je izuzetan primerak moderne, kakva je zgrada niškog pozorišta, potpuno izgubila formu u takozvanoj noćnoj slici, a kao jedini primer dobrog osvetljenja u Nišu Redi ističe zgradu Doma vojske Srbije.

Nakon rekostrukcije fasade Narodnog pozorišta koja je započela 22. maja i završena nedavno, ova zgrada dobila je i novo osvetljenje. Najavljivano kao moderno, izazvalo je burnu reakciju na društvenim mrežama, zaposlenih u pozorištu, ali i ljubutelja pozorišta. Komentari su negativni, od pitanja “da li je moguće” i “nadamo se da je samo privremeno”, pa do konstatacije da “samo fale crveni fenjeri”.

Zgrada niškog Narodnog pozorišta je pod zaštitom države kao izuzetna građevina iz perioda moderne, počela je da se gradi 1937. godine, a završena dve godine kasnije.

Arhitekta Hadži Ivan Redi, koji je od nedavno i predsednik Odbora za kulturno stvaralaštvo Niša, kaže da njegova uža specijalnost nisu osvetljenja javnih gradskih prostora i objekata i da to jeste vrlo kompleksno arhitektonsko pitanje. Međutim, smatra da u gradu nema dovoljno objekata za koje bi moglo da se kaže da su dobro osvetljeni, a veoma je bitno da značajne građevine imaju “noćni život”.

Foto: Niške Vesti
Dom Vojske

“Častan izuzetak je Dom vojske Srbije na Sinđelićevom trgu koji je doživeo preporod i pravi noćni život sa novim osvetljenjem. Postoji niz loših primera osvetljenja, naveo bih dva ili tri. Jedno je osvetljenje Gradske kuće u ulici 7. jula, drugo je osvetljenje glavnog gradskog Trga kralja Milana, a najnoviji primer, po mom mišljenju pogrešnog rešavanja vrlo značajnog problema u noćnoj slici grada, je i objekat Narodnog pozoorišta, kaže Redi.

On podvlači da je zgrada niškog pozorišta divan primerak arhitekture moderne koja je, po definiciji, oslobođena svih narodski rečeno džidža- midža.

Foto: Bane Ilić

To su čiste arhitektonske forme sa jasnim volumenima i najčešće su potpono monohromatske. Svake unošenje boje remeti poruku koju arhitektura moderne nosi“, objašnjava.

Dodaje i da ovaj objekat ima izvanredan volumen saglediv iz mnogo uglova.

„Sa ovim osvetljenjem izgubila se njegova forma, a osvetljenje je moralo da bude takvo da se forma pozorišta može izčitavati kako danju, tako i noću. Mislim da je napravljen pogrešan iskorak. Problematika i drugih javnih prostora ne tretira se studiozno, a zašto je to tako – ne znam.  Iz primera svetske prakse vidim da Niš ima potrebu da ozbiljno zagazi u temu osvetljavanja javnih gradskih prostora i javnih objekata“, smatra arhitekta Hadži Ivan Redi.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com