Reciklirajte u Lidlu – tako donirate fondaciji BUDI HUMAN
Svaki komad koji ubacite u reciklomat ide za pomoć korisnicima fondacije "Budi human"

Reciklomat za plastične flaše i limenke postavljen je u hipermarketu Lidl na Vizantijskom bulevaru, svakim ubacivanjem predmeta donira se po 5,00 dinara humanitarnoj fondaciji „Budi human“.
Koliko je važna reciklaža i manja upotreba plastične ambalaže, najbolje znaju u ovoj kompaniji koja je za samo godinu dana, uštedom od samo jednog PET poklopca na ambalaži za kiselo mleko „olakšala“ planetu za 12 tona plastike.

Ekološko-humanitarni projekat „Dobro se reciklažom vraća“ treba da u što većem broju podstakne Nišlije da vrate PET ili ALU ambalažu pića u aparat postavljen u prvootvorenoj Lidl prodavnici u Nišu. Korist od ovakvog projekta je dvosmeran da se njime čuva životna sredina, a sa druge strane pomaže ljudima kojima treba pomoć u lečenju a jesu u na spisku fondacije „Budi human“.
Za svaku vraćenu PET ili ALU Lidl ambalažu ubačenu u aparat, po komadu, kompanija Lidl donira 5,00 dinara fondaciji, taj obračun radi se na kraju svakog meseca.
U Nišu je za sada postavljen prvi a u Novom Sadu još dva ovakva reciklomata, iz Lidla očekuju da će navike Nišlija biti takve da će u sve većem broju koristiti ovaj reciklomat kako vreme odmiče a svest građana o reciklaži bude rasla.
PET ili ALU ambalaža treba da bude od proizvoda kupljenih u Lidl prodavnicama kako bi sistem mogao da prepozna bar kod. Reciklomat ne prihvata ambalažu koja ne ispunjava nekoliko važnih uslova: ambalaža mora da bude prazna, da se stavi u odgovarajući položaj i mora da bude u osnovnom obliku, ne savijena ili „zgužvana“.
Ambalaže od kartona, stakla, mleka i nealuminijumske limenke neće biti prihvaćene i reciklomat daje i pismena obaveštenja da takav proizvod ne prihvata.
U reciklomat može da se ubaci PET ambalaža zapremine od 0,5l do 3l i limenke od alkoholnog i bezalkoholnog pića, uz obavezan uslov da su kupljene u Lidl prodavnicama.
„Na ovaj način želimo da motivišemo građane da se aktivno uključe u ekološke inicijative, obzirom da reciklažom čuvamo resusrse, energiju i uopšteno, našu planetu. Sistem povrata ambalaže u Lidlu je jednostavan, pa potrošači pri svakom odlasku u kupovinu mogu da od nečeg što je ranije bio otpad, naprave dobro delo za prirodu i društvo“, izjavila je rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija Martina Petrović.
Projekat „Dobro se reciklažom vraća“ je nastao da podigne svest o ekološkim izazovima današnjice, a izrastao je iz Lidlove globalne strategije „REset Plastic“, koja nastoji da kroz različite inicijative uključi i edukuje potrošače o odgovornom odnosu prema plastici. Ovaj put, potrošačima je obezbeđena i dodatna motivacija – donacija od 5 dinara za pomoć osobama sa zdravstvenim problemima fondacije „Budi human“.

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa više od 12.000 prodavnica. U Srbiji je prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 63 prodavnica u 35 gradova širom zemlje.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.