Društvo

Prolazite pored njega svaki dan a ne znate čemu služi

Ako vozite automobil na elekrčni pogon neizvesno je gde ćete u Nišu moći da napunite baterije svog auta.

U Nišu za sada postoje dva punjača jedan u Zetskoj ulici ispred zgrade Elektrodistribucije i jedan na Vizantijskom bulevaru koji je vlasništvo jedne privatne banke.

„Distribucija nema nikakve veze sa tim punjačem. Postavljen je tu pre više godina kada je kroz Niš prošao električni automobil Tesla“, rekli su Niškim Vestima u niškoj Elektrodistribuciji ispred čije zgrade se nalazi ovaj punjač.

„Nikada nikoga nisam video da na tom punjaču neko puni automobil, možda je neko nekad i došao a da ga ja nisam video“, kaže uz osmeh niški taksista koji upravo ispred zgrade Elektrodistribucije čeka svoje vožnje.

Drugi niški punjač za automobile na električni pogon vlasništvo je privatne banke koja u svom voznom parku ima automobil na električni pogon. Ovaj elektromobil je jedan od samo nekoliko koje viđamo na niškim ulicama ali nosi beogradske tablice.

Često ljudi smatraju da su hibridna i elektro vozila isto, ali nisu.

Hibridni automobili koriste dva različita agregata. Tu je elektromotor i benzinski motor koji startuje po potrebi kada se baterija koja pokreće električni motor potroši. Električna vozila nisu opremljena dodatnim motorom koji bi se aktivirao u slučaju kada vozilo ostane bez pogonskog električnog napajanja.

ELEKTRIČNI AUTOMOBIL U NIŠU  “ŠPANSKO SELO”

U niškoj Policijskoj upravi nemaju podatak koliko i da li ima automobila na električni pogon koji su registrovani na niške registarske tablice.

U Beogradu o punjačima za ove automobile brine Parking servis, u niškom Parking servisu kažu da nemaju nikakve veze sa elektro punjačima, odnosno punjačem koji je ispred Elektrodistribucije.

Postoji nezvanična brojka koja govori da srpskim drumovima trenutno „krstari“ oko 30 hibridnih i električnih vozila, za Niš ne postoji zvanični podatak.

Elektromobilom može da se pređe od 200 do 300 kilometara sa jednim punjenjem koje traje nekoliko sati. Prostom računicom vožnja na 100 pređenih kilometara iznosi tri do četiri evra.  U Srbiji je to teško izvodljivo jer punjača skoro i da nema, stručnjaci procenjuju da će tek za dve godine biti nešto bolja situacija.

Na ovogodišnjem Beogradskom sajmu automobila prikazani su upravo ovi modeli vozila koji koštaju od 30 do 160 hiljada evra.

Kupovina ovakvog automobila u inostranstvu podleže subvencijama u Srbiji još uvek ne.  Pored subvencije za kupovinu, vozači elektromobila u inostranstvu imaju besplatan parking, dozvoljenu vožnju žutom trakom i besplatno punjenje strujom do tri godine.

Neke procene govore da Srbiji treba oko hiljadu punjača za elektromobile koji bi bili postavljeni do 2020. godine.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close