Nišlijama predstavljena novi Generalni urbanistički plan grada, na tom prostoru živeće 3% manje ljudi nego danas
Građani Niša su danas imali priliku da se upoznaju sa prvim materijalima javnog uvida u novi Generalni urbanistički plan Niša za narednih 15 godina.

Ovaj strateški dokument cilja na budući razvoj grada, čineći ga efikasnijim, ekonomičnijim i fleksibilnijim. Prema rečima stručnjaka iz Zavoda za urbanizam, plan uključuje jasno definisane ciljeve za unapređenje urbanističke strukture grada.
Statistika pak govori da će za 15 godina u Nišu živeti 3% manje stanovnika, dok Zavod za statistiku predviđa da taj postotak čak ide i do 3,6% za deo koji pokriva GUP. Postoji u Gradskoj opštini Pantelej povećanja broja stanovnika ali ne u odnosu na natalitet, već prostim menjanjem adrese.
Prva faza izrade plana
Ovo je prvi korak u izradi novog Generalnog urbanističkog plana, a detaljna strateška rešenja biće predstavljena u sledećoj fazi, kada se bude prikazao nacrt planskog dokumenta. Milan Milojević, v.d. direktora Zavoda za urbanizam, ističe da plan neće biti previše detaljan, te da će se primedbe građana rešavati kroz naredne planove.
„Plan će obuhvatiti širu sliku, ali konkretni predlozi biće deo naknadnih faza, kao što su studije saobraćaja, studije objekata javnih namena i upravljanje atmosferskim vodama“, rekao je Milojević.
Nacrt plana se očekuje u junu, a finalizacija je planirana za jesen ove godine.
Ključni elementi plana: Šta je predviđeno?
Novi plan predviđa razvoj stanovanja na desnoj obali Nišave i širenje Radne zone „Sever“.
Takođe, planira se izgradnja Južnog bulevara, koji bi povezao Nišku Banju sa naseljem „9. maj”. Jedan od značajnih koraka u planu je i izmeštanje železničke stanice i pruge, što bi otvorilo mogućnost za uvođenje tramvajske linije.
Međutim, među kritikama je i ono što još nije rešeno – problem parkiranja u centru Niša. Arhitekta Hadži Ivan Redi naglašava da je centralna zona grada suočena sa ozbiljnim problemima u vezi sa parkiranjem.
„Iako Niš izgleda savršeno sa visine, kada se spustimo na nivo ulice, postaje jasno da u centralnim delovima grada jednostavno nema mesta za parkiranje. Ovaj problem mora da se reši“, istakao je Redi.
Šta se planira za parking?
Novim urbanističkim planovima predviđena je izgradnja parkinga u centru, ali konkretni koraci u tom pravcu još nisu usledili. Iako su se pojavile najave za podzemne garaže i garaže na sprat, do sada nije bilo značajnih pomaka u realizaciji tih rešenja.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.
Alo sampioni pa 90% sela u najblizoj okolini Nisa nemaju kanalizaciju
Za 15 godina neceno imati pijacu vodu ako se to ne resi
Samo vi presipajte iz supljeg u prazno a cinjenicno stanje pod tepih
Pod hitno da se svim blizim selima poput Trupala izgradi kanalizaciona mreza
Pa Trupale ima 4000 stanovnika i na 9 km od centra grada
To da vam je osnovni zadatak a parking mesta se resavaju zabranom upravljanja u centru grada i uvodjenjem pesackih zona
Na obode grada sa vozilima pa pesice so centra ili gde god
Da samo u centru nema mesta za parkiranje,nego celom dužinom Bulevara Nemanjića strana od početka pa ka Trošarini svi automobili su parkirani na stazi za pešake. Branka Krsmanovića kad se bude rešila Mozak zgrada, tek onda neće biti moguće naći parking mesto. Ah da kad već spomenuh tu zgradu, ima li je ona u planu da se završi ili sruši? Sve u svemu, ništa pametno,samo puste želje i ono-aj da odradimo nešto al će bude po principu ko nam gurne neku kintu mi će menjamo gup kako njima odgovara.
Сагласан са трезвеним коментарима иако су то мишљења обичних људи.С обзиром да сам из струке могу да оценим да од урбанизације Ниша немамо ни основе Урбанизма.Град се уружава трајно у име оних који перу новац и оних који примају мито.
U centru grada nedovoljan broj parking mesta.
Gde god nadjes zgodno mesto tu zgradu „posadi“ gradjenje je profitabilno, svako se ugradi.
Nama na Panteleju nisu problem parking mesta, mi živimo u sokacima.
Samo u naselju Vinik trenutno je preko 2o neasfaltiranih ulica. Naselje datira preko 6o godina. Iz 6-te automatski smo prebačeni u
4-tu zonu, nadležni kažu:“Grad se širi!“
Automatski uvećan porez na imovinu.
U redu, gde odlazi taj novac?
Hajde za početak, krenite od asfaltiranja.