Niški osnovci pričali o rodnoj (ne)ravnopravnosti: Kroz radionicu spoznali probleme
Na početku ove školske godine aktivnosti u vezi s omladinskim programom Beogradskog centra za ljudska prava ''Podjednako važni'' uvrštene se u školski plan i program OŠ ''Ivo Andrić'' i OŠ ''Dušan Radović'' u Nišu gde je predviđeno ostrvo Idilikus.
Ostrvo Idilikus, je saga o jednakosti i važnosti u društvu, edukativni i zabavni alat koji koristi dramske tehnike, elemente simulacije, naracije i društvene igre, objašnjava za NIške Vesti profesorka Aleksandra Arsić.
Na njemu postoje: Put jednakosti, Kapija zdravlja, Put rodne (ne)ravnopravnosti i Put obrazovanja.
Povodom toga, održana je radionica Put rodne (ne)ravnopravnosti u izdvojenom odeljenju Osnovne škole ‘’Ivo Andrić’’ u Nišu u kojoj je učestvovalo desetoro učenika 7. razreda iz četiri odeljenja ove škole koji su bili domaćini i šestoro učenika 6. razreda iz jednog odeljenja OŠ ‘’Dušan Radović’’ kao gosti.
Psihološkinje obe škole, Zorica Nedeljković i Ana Todorović, odazvale su se – pozivu profesorke Arsić, nastavnice građanskog vaspitanja, organizatorki – da prisustvuju i budu posmatrači, kako bi imale uvid u to kako učenici razmišljaju, sa kojim stvarima se suočavaju u školskom i vanškolskom životu kada je u pitanju rodna (ne)ravnopravnost.
Put rodne (ne)ravnopravnosti, zahtevao je posebnu pripremu a nastavnica Aleksandra je, posebnu pažnju, obratila na to da bude podjednak broj dečaka i devojčica iz obe škole, tj. 8 dečaka i 8 devojčica.
Svi učenici su članovi školske sekcije koju vodi u obe škole, pod nazivom ‘’Učeničke inicijative’’. To je mnogo olakšalo selekciju onih koji su učestvovali na dobrovoljnoj bazi u radionici i aktivno učestvovali u njoj.
„Učenici su bili saradljivi, liderski nastrojeni sa merom, snalažljivi, kreativni, rečiti, prilagodljivi, druželjubivi, strpljivi… Nije bilo praznog hoda kada su radili zadatke, svaki minut je bio ispunjen i smislen. Radionica je veoma uspešno završena“, kazala je Arsić za Niške Vesti.
Učesnici radionice preneli su vršnjacima kroz društvenu igru svoja razmišljanja, analizirali muško-ženske odnose, rodne stereotipe, uloge, (ne)ravnopravnosti, pristrasnosti kao i pojam rodne diskriminacije.
Ono što je, naročito, pozitivno je to da su i ostali članovi sekcije ‘’Učeničke inicijative’’ izrazili želju da budu deo akcije koju će sprovesti narednih dana u obe navedene škole.
Po priči radioničara, osnovci ne veruju da devojčice i dečaci mogu biti u drugarskom odnosu i da je to po njihovom mišljenju nemoguće. Zato se, često, dešavaju svađe, postoji netrpeljivost i netolerancija među njima. Ako i postoji pravo drugarstvo između devojčica i dečaka, onda kreće prozivanje, postiđivanje i etiketiranje. Da bi dokazali da ne postoje međusobne simpatije oni odlaze u drugu krajnost i ‘’izbije rat’’. Ponašaju se nemilosrdno, repetitivno i teško odustaju.
„Đaci su iIstakli da je nasilje nad devojčicama i ženama ono na šta treba obratiti posebnu pažnju i raditi na sprečavanju toga. Verovatno je to i razlog što su izglasali priču o Milki, jedna od četiri ponuđene priče i što će nastaviti da se bave njenom pričom u akciji koja sledi. Ta priča im je veoma bliska, poklapa se, upravo, sa dešavanjima u većini škola po njihovim rečima“, kazala je Arsić.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.