Politika

MILIJA MILETIĆ: Tražim da se tehnički pregledi vrate na staro

Narodni poslanik Milija Miletić na proteklom skupštinskom zasedanju u Beogradu govorio je o novonsataloj situaciji i velikim problemima vozača kada su u pitanju tehnički pregledi vozila.

Naime, on je govorio o pravilniku koji je pre nekoliko dana promenjen, a tiče se tehničkog pregleda vozila.

Miletić je rekao da su vozači i njihovi automobili nespremni za brze promene koje su se desile po pitanju vršenja tehničkog pregleda na vozilima, jer je veliki broj automobila, na teritoriji Srbije ih ima oko dva i po miliona, nije potpuno vizuelno usklađen sa propisima koji su donešeni pravilnikom.

„Ljudi ne mogu da izvrše tehnički pregled ukoliko je na automobili pokidana metlica zadnjeg brisača, ogreban deo vrata, gepeka, ukoliko ima nekih sitnih vizuelnih sitnih oštećenja. To nije jedini problem, problem je i to što je na teritoriji Srbije registrovano 1.500 tehničkih pregleda a da samo njih 500 funkcioniše, jer ostali nisu imali sreću da obezbede svu tehničku opremu koja je propisana po novom pravilinku“, rekao je Miletić.

Miletić kaže da je na teritoriji Nišavskog okruga aktivno svega 50 tehničkih pregleda, a da trenutno rade samo njih desetak.

„Stvara se velika gužva, ljudi su nervozni, pa nije potrebno vraćati ljude sa tehničkog pregleda ako nije sipao vodu u posudu za brisače ili tečnost za brisače, ili mu je možda ogreban gepek“, dodaje  Miletić.

Miletić kaže da zbog pooštrenih mera mnogi ne mogu da prođu tehnički pregled i da je to jedan od gorućih problema, pogotovu jugoistoka zemlje gde je platežna moć slabija, plate i standard niži.

Po mom mišljenju, bitno je da su kočnice dobre i svi ostali upravljači na vozilu po pitanju sigurnosti, a ove male greške – brisači, metlice, ogrebotine, nedostatak vode i slično treba se rešavati na licu mesta, to je moj zahtev i predlog, a ne da vraćaju ljude koji moraju da otklone te nazovi kvarove za 72 sata, ukoliko ne učine moraju ponovo da plate tehnički pregled koji nije više 4.500 dinara već 7.200 dinara, kaže Miletić.

Miletić isitče da je minimalni rad za jedno vozilo 30 minuta, a sada kada se to sve snima traje i duže.

„Molim nadležno ministarstvo da stvari koje se tiču pro forme, ogrebana vrata, metlice brisača, nedostatak vode u posudi za brisače, da mogućnost da se na licu mesta izvrši korekcija i prevaziđu problemi koji su nastali širom Srbije, pogotovu na jugoistoku zemlje“.

Na posletku je zamolio da se prihvate i poljoprivrednici sa svojim mašinama koji trenutno ne mogu da izvrše tehnički pregled u manjim opštinama jer pojedini tehnički pregledi nemaju mogćnost, a ni opremu da to obave.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

13 Komentara

  1. Ovim pravilnikom samo su omogucili lokalnim ispektorima da vlasnike tehnickih linija jos lakse reketiraju,izvinjavam se onim koji to nerade.

  2. Postovani, konacno je doslo vreme da se sva neispravna vozila uklone sa ulice. Svetlosna signalizacija, uredjaji za brisanje vetrobrana, kocnice (kao i ostale ne manje bitne) stvari moraju biti ispravne, ne zbog tehnickih pregleda vec zbog nas samih. Zato je krajnje vreme da se dozovemo pameti i pocnemo da sredjujemo vozila. To nije nesto sto kosta puno a opet mnogo znaci za bezbednost saobracaja.

    1. Poštovana Jelena, slažem se za sve ono što utiče na bezbednu vožnju, ali šta koga briga da li se na mom autu otvara prozor i da li mi radi svetlo u kabini? Zašto vraćaju ljude zbog ogrwbanog gepeka i sličnih gluposti? Možda Vama nije skupo, ali velikoj većini jeste i te kako skupo, a ne mogu funkcionisati bez automobila, kao na primer ja koji sam invalid i imam još jednog temeg invalida od sebe u kući.

    2. Jedno od retkih ispravnih razmišljanja. Odavno je trebalo učiniti takve korake koji će koliko toliko sprečiti da tehnički pregled prođu neispravna vozila. Naravno, ne treba vozilo proglašavati neispravnim ako su na njemu sitnije ogrebotine i manja udubljenja na spoljnim djelovima karoserije, vrata i branika. Bitno je da ta oštećenja nemaju oštre ivice koje bi mogle izazvati povrede u eventualnom kontaktu sa pešakom. Ne treba smatrati da je vetrobransko staklo neispravno ako na njemu postoji sitnije oštećenje čiji prečnik nije veći od jednog centimetra i ne nalazi se neposredno u vidokrugu vozača. To se odnosi i na ostala stakla. Često se spominje da vozilo nije prošlo tehnički pregled zbog nedostatka metlice brisača ili njene oštećenosti kao i zbog nedostatka tečnosti za pranje vetrobranskog stakla. To su stvari koje u određenim vremenskim prilikama mogu da ugroze bezbjedno kretanje vozila. Tu je izostala osnovna briga vlasnika vozila u smislu preventivnog djelovanja da sebe i kontrolore na tehničkom ne dovodi u nezgodnu situaciju. Ni metlice ni tečnost za pranje vetrobranskog stakla ne koštaju mnogo i ne vidim razlog za toliku kuknjavu. Sve što se traži po novom Pravilniku koji reguliše oblast pregleda vozila traženo je i po ranijim Pravilnicima godinama i decenijama unazad. Ništa novo se u tom pogledu ne traži. Sad kad je država samo donekle primorala radnike na tehničkim pregledima da savesno, odgovorno i po pravilima struke obavljaju posao od opšteg društvenog značaja, odjednom nastaje panika i nezadovoljstvo. Svako onaj ko ima osnovnu saobraćajnu kulturu i osjećaj društvene odgovornosti pozdraviti će preduzete mere od strane države. Taj će i na tehnički da ide bez brige jer redovno i blagovremeno održava svoje vozilo ispravnim. Dosta više javašluka i pozivanja na siromaštvo i male zarade. Ako nisi u stanju da održavaš svoje vozilo ispravnim nemoj ni da vozilo, bemoj da ugrožavaš bezbjednost ostalih građana. Ja sam sa svojom Škodom Felicijom iz 2001. godine prošao bez i jedne jedine primedbe na njenu ispravnost. Čak i u pogledu sadržaja štetnih materija u izduvnim gasovima. Mogu samo da zamislim kako bi izgledalo nezadovoljstvo da je primenjen deo Pravilnika koji se odnosi na mjerenje štetnih sadržaja u izduvnim gasovima. Država je u tom segmentu učinila značajne ustupke imajući u vidu da niko nema pravo da svojim vozilom zagađuje životnu sredinu i truje nedužne građane iznad propisanih i prihvatljivih normi. Pozivi na neku pobunu i ometanje normalnog života su pozivi maloumnih i društveno neodgovornih pojedinaca. Pozdravio bih ovom prilikom ogromnu većinu savesnih i odgovornih građana ove naše lepe Srbije.

  3. UVEK ISTA PRIČA ! SVAKI ZAKON SE DONOSI PREKO NOĆI, PREKO LETNJIH RASPUSTA I ODMORA UVEK SA POVEĆANJEM CENA ( DUPLIRANJE PRE NEGO POSKUPLJENJE )

  4. Bruka i sramota..
    ljudi ocajni dolaze da kupuju sijalice za kasetu i raznorazne gluposti,sijalice iznad retrovizora…citiram vracenog coveka sa tp,,rekli su mi da spone i jabucice imaju lufta,al nema veze zameni sijalice u kabini gde nemas,,..jel to normalno,poginuce covek ako spona otpadne,od sijalice nece….

    1. Ne možete gospodine Jovane kriviti državu za neodgovoran rad kontrolora na tehničkim pregledima. Primer koji ste naveli u vezi sa činjenicom da je vozilo proglašeno ispravnim a pri tom je pregledom utvrđeno da je imalo nedozvoljeni zazor u jabučicama upravljačkih spona je za svaku osudu. Takav kontrolor nije dostojan posla koji mu je država poverila da obavlja. Uzrok takvom neodgovornom ponašanju je nasleđe koje je sve vreme godinama prisutno. Kamere koje su sada obavezne ne snimaju vršenje pregleda vozila iz kanala. Tu vidim najveći propust i mogućnost da se ne uoče neispravnosti koje direktno mogu da uvroze živote učesnika u saobraćaju. Taj segment pregleda ostavljen je isključivo na savest kontrolora koji vrši pregled. Znajući da imamo masu neodgovornih i pri tom nedovoljno obučenih kontrolora smatram da inspektori zaduženi za nadzor nad radom tehničkih pregleda moraju usmjeriti naročitu pažnju na pravilan pregled vozila iz kanala. Ako se na odgovarajući način ne primoraju kontrolori da ispravno postupanu u delokrugu svog posla imaćemo i dalje veoma velik broj potencijalno opasnih vozila na ulicama.

  5. prave se oravila da se domaci tehnicki pregledi satru, i da se jedno jutro probudimo sa novih 1000 nemackih tehnickih pregleda, ko sto je niko lidl, i da i za to budemo kolonija.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button