Prema podacima Istorijskog arhiva, početkom osamdesetih godina 20. veka Nišlije su imale običaj da na auto-pijaci kupuju automobile ili u proleće ili u jesen, jer je to diktiralo cenu automobila.
Avgusta 1983. godine, situacija se izmenila, a kupovina i prodaja automobila odvijala se tokom cele godine. Međutim, usled ograničenja kupovine i skupog benzina, potražnja za jakim i skupim četvorotočkašima je opala, a na značaju su dobili mali. Zbog potražnje, cene malih automobila su bile povećane. Najviše u ponudi je bilo automobila sa beogradskim tablicama, jer su cene u prestonici bile niže pa je to doprinelo selidbi prodavaca na auto-pijaci u Nišu.
Cene vozila su varirale. Tako je jedan „fića“ iz 1967. godine koštao 20.000 dinara („kao dve bicikle“ – kako ga je reklamirao vlasnik), ali je imao problem sa paljenjem pa je prilikom probne vožnje morao da se gura. Najskuplji automobil bio je Mercedes 200 dizel iz 1975. godine sa cenom od 600.000 dinara. Sto hiljada manje koštao je Mercedes 220 proizveden 1970. godine. Reno 14 GTL iz 1980. nuđen je za 450.000 dinara. Zanimljivo je da je tražena i Zastava 101 „stojadin“ čija se cena kretala od 38.000 dinara (star 10 godina) pa do 200.000 (proizveden 1979). Četiri godine staro vozilo „fića“ (iz 1979. godine) vredelo je 115.000 dinara, a modeli stari 8 do 11 godina mogli su da se nađu za 40 do 60.000 dinara.
Кupce je šokirala cena od 170.000 dinara za Reno 4, proizveden 1979. godine, koji „bez malo košta kao novi“ Reno 4 GTL, čija proizvodnja je počela 1978. godine. Posečan lični dohodak po radniku 1983. godine bio je 9.355 dinara (prema Statističkom godišnjaku SR Srbije). Avgusta 1983. jedan američki dolar vredeo je 100 dinara, a usled produbljivanja krize jugoslovenske ekonomije krajem iste godine vredeo je 125 dinara. Jedan američki dolar 1983. imao je kupovnu moć kao 2.9 dolara u 2022. godini.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.