Infrastruktura železnice Srbije: Do sada urađen 41 kilometar pruge između Matejevca i Knjaževca
Između Matejevca i Кnjaževca, u okviru rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar, do sada je postavljen 41 kilometar novih koloseka, poručuju iz „Infrastrukture železnice Srbije“.
„Do sada su radovi izvođeni na pruzi od Matejevca do Кnjaževca. Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše još dvanaest kilometara pruge između Svrljiga i Кnjaževca, pa da čitava deonica Matejevac – Кnjaževac bude završena“, saopštili su iz „Infrastrukture železnice Srbije“.
Oni dodaju da su trenutno u toku radovi na najtežoj železničkoj deonici dugoj trinaest kilometara kroz Svrljišku klisuru.
„Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima. Do sada je kroz klisuru završeno oko šest kilometara pruge, odnosno nešto manje od polovine ove najteže deonice na čitavoj pruzi Niš – Zaječar“, piše u saopštenju.
U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Кnjaževac.
Pored toga, kako poručuju iz „Infrastrukture železnice Srbije“, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova.
Takođe, između Matejevca i Кnjaževca rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza. Na ovoj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada (1.701 metar).
„Radnici „Infrastrukture železnice Srbije“ započeli su i uređenje železničke stanice Svrljig. Na staničnoj zgradi urađena je nova fasada, u toku je unutrašnje uređenje, a predstoji i parterno uređenje staničnog prostora. Radovi se odvijaju u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja, a tokom rekonstrukcije pruge između Niša i Zaječara teretni vozovi saobraćaju pravcem Niš – Mala Кrsna – Požarevac – Majdanpek – Prahovo. Glavna priprema za rekonstrukciju ove pruge urađena je novembra 2018. godine, kada je završen remont pruge Požarevac – Majdanpek, kao alternativnog železničkog pravca za prugu Niš-Zaječar“, poručuju iz „Infrastrukture železnice Srbije“.
Pruga Niš – Zaječar duga je 108 kilometara. Radovi njenoj rekonstrukciji počeli su 25. februara prošle godine, a rok za njihov završetak je 19. avgust 2020. godine. Ukupna vrednost radova iznosi 38,8 miliona evra.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.
A da li ce biti elektrificirana i kada ce biti zavrsena zaobilaznica oko Nisa, odnosno izmestanje pruge iz centra grada.