Kako se krpi karoserija trabanta?
Parče plastike, igla, konac i gotovo. Ovaj trabant snimljen je u ulici “Franca Rozmana” kod Banovine, a način na koji je njegov vlasnik “sredio” karoseriju je zaista impresivan. Uoči velikog Sajma automobila u hali “Čair”, evo kratkog istorijata najpopularnijeg vozila zemalja „iza gvozdene zavese“.
Trabant je počeo da se prozvodi 1957. godine u bivšoj istočnonemačkoj fabrici automobila orig.VEB Sachsenring Automobilwerke Cwikau iz Cvikaua, u Saksoniji.
Bez značajnijih promena bio je u proizvodnji skoro 30 godina, a za to vreme je proizvedeno 3.096.099 komada.
Časopis “Tajm” je, svojevremeno, uvrstio trabant u spisak 50 najgorih ikada napravljenih automobila.
Pored svojih očiglednih nedostataka, trabant je bio jednostavan i jeftin za proizvodnju i održavanje, karoserija je bila od plastike, a za uslove istočnoevropske proizvodnje tog vremena važio je za kvalitetno i pouzdano vozilo. davidlansing.com
Dokaz tome je i primerak snimljen kod Banovine koji je i dalje u voznom stanju, decenijama nakon što je izašao iz fabričke hale. Inače, prosečan vek trabanta bio je procenjen na neverovatnih 28 godina.
U okviru Sajma automobila, motora i prateće opreme od 7. do 9. oktobra u hali “Čair” biće održana i revija oldtajmera. Da li će na njoj biti i nekog vremešnog trabanta, saznaćete ako posetite Sajam.
Međutim, organizator manifestacije, City Marketing Centar, upozorava da se karoserije automobila koji će ove godine premijerno biti prikazani u hali “Čair” nikako ne mogu “zakrpiti” iglom i koncem.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.