Samo pre podne: OŠ Ćele kula prva u Nišu uvela jednosmensku nastavu
Prema strategiji razvoja obrazovanja do 2020. godine sve škole u Srbiji moraju da uvedu jednosmenski rad. To znači da škole koje imaju rad u dve smene moraju u naredne četri godine da se prilagode novom sistemu, a u nekim u Srbiji se već realizuje.
Prva škola u Nišu koja je uvela nastavu samo u prepodnevnoj smeni je OŠ „Ćele kula“. Direktorka ove škole Zorica B. Jovanović, za Niške Vesti kaže da su đaci i njihovi roditelji oduševljeni ovom novinom, jer do 16h sati završavaju sve svoje školske obaveze i imaju vremena za druge aktivnosti.
Uvođenje jednosmenskog rada u školama predviđeno je strategijom razvoja obrazovanja do 2020. i za to nema zakonskih prepreka. Ovakav sistem rada se već i organizuje u određenom broju škola u Srbiji, a one koje imaju rad u dve smene moraće u naredne četiri godine da se prilagode.
Iz Ministarstva prosevete poručuju da sve škole koje imaju za to odgovarajuće uslove mogu da realizuju rad u jednoj smeni i da za to nema zakonskih prepreka.
Prva škola u Nišu koja je uvela nastavu samo u prepodnevnim satima je OŠ „Ćele kula“.
„Od 1. septembra učenici u našoj školi prate nastavu samo u prepodnevnim satima. Naša mana što n imamo manji broj đaka u odnosu na druge škole, je postala prednost. Imamo 300 učenika koji su raspoređeni u 16 odeljenja i dovoljan broj učionica. Školska zgrada je velika i raspolaže sa 19 učionica. Đaci i roditelji su oduševljeni ovim novim načinom rada jer do 16h sati završavaju sve školske obaveze i mogu da se posvete drugim, vanškolskim aktivnostima. Zbog novog sistema, čak je sedmoro đaka iz drugih škola prešlo u našu školu“, kaže direktorka OŠ „Ćele kula“, Zorica B. Jovanović.
Iako mnoge škole još ne mogu, zbog prostornih kapaciteta, da ostvare obrazovno vaspitni proces u jednoj smeni, u OŠ „Ćele kula“ iz prve ruke kažu da je mnogo prirodnije za decu, naročito za onu mlađu, da nastavu pohađaju cele godine u isto vreme.
„Novim rasporedom rada, u prepodnevnoj smeni se drže redovni časovi, a u popodnevnim dodatna i dopunska nastava. Za đake je to to dobro, jer sada jednostavno imaju prostor za dodatnu nastavu i mogućnost da se aktiviraju u mnogim sekcijama, da se bave sportom i da se više druže. Ustajanje ujutru u isto vreme, odlazak u školu, sve to doprinosi formiranju radnih navika. Osim toga, nastavu prate u delu dana kada su najodmorniji i najspremniji da usvoje nova znanja“, kaže dirketorka OŠ „Ćele kula“.
Jednosmenski rad omogućava i roditeljima učenika da više vremena provode sa decom, kaže Jovanovićeva i dodaje da se u popodnevnim satima profesori mogu više posvetiti deci koja predstavljaju OŠ „Ćele kula“ na raznim takmičenjima.
„Nedavno urađeno istraživanje je pokazalo da 17 odsto naših đaka učestvuje na takmičenjima pod pokroviteljstvom Minisatrstva prosvete. To je veliki procenat, kada se ima u vidu broj dece u školi. Osim toga, učenici škole su do sada pokazali i odlične rezultate na zavšnom ispitu, a sada sa novim načinom rada, ti rezultati u saradnji sa profesorima mogu da budu još bolji“, kaže Jovanovićeva.
Direktorka OŠ „Ćele kula“ napominje i da se u školi dosta radi i na unapređenju nastave i da se trenutno realizuju dva projekta u saradnji sa Ministarstvom prosvete. Jedan se odnosi na bolje međuljudske odnose odnosno na unapređenje organizacije rada i rukovođenje školom, a drugi na nastavu i učenje.
„Ponosni smo što uvodimo i horizontalno učenje koje podrazumeva tematsko povezivanje među predmetima. Projekat pod nazivom „Saradnjom do znanja“ koji se sprovodi i u OŠ „Vožd Karađorđe“ ima za cilj da tematski poveže različite predmete. Recimo, ako đaci iz istorije uče o Prvom svetskom ratu, na času likovnog i muzičkog vaspitanja se obrađuje ista tema. Horizontalno učenje smo predvideli nastavnim planom i podrazumeva postepenu transformaciju časova kako bi se razvili novi modeli organizacije nastave u oktobru, februaru i aprilu“, objašnjava za Niške Vesti, direktorka OŠ „Ćele kula“, Zorica B. Jovanović.
I ovom promenom u organizaciji rada škole smanjiće se opterećenje učenika na godišnjem niovu, omogućiti aktivnije učešće đaka u nastavnom procesu kako bi stekli funkcionlanija znanja, dodaje Jovanovićeva.
Inače, projekat „Saradnjom do znanja“ u školskoj 2016/2017 godini je uključena 31 osnovna škola, 20 srednjih i tri mešovite škole u Srbiji. Nakon sporvedenih aktivnosti, analize dobijenih efekta Projekta, iskustva OŠ „Ćele kula“ poslužiće kao model primene dobre prakse drugim školama u Srbiji.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.