Društvo

Greška otkrivena posle „čak“ 27 godina

Čak 27 godina od kada je postavljen spomenik Vojvodi Petru Bojoviću ispred Gradske kuće u Nišu, ovo spomen obeležje nosi grešku.

U svim istorijskim knjigama jasno piše da je Petar Bojović rođen 4.7.1858. godine, isto piše i na nadgrobnom spomeniku na Novom Groblju u Beogradu gde je i porodična grobnica Bojovića. Na bistama u Nišu, Beogradu i na Ceru iz nekog “nepoznatog” razloga stoji pogrešna godina rođenja 1853.

13814512 10208559635181102 1813749573 n

Istoričar Đorđe Stošić se poziva na literaturu i tvrdi da je Vojvoda Petar Bojović rođen 1858. godine, jer tako piše u svim relavantnim knjigama, na pitanje koji je pravi datum, on dodaje.

Ja bih se oslonio na podatak iz knjige, kao i na podatak koji je uklesan na nadgrobnom spomeniku na Novom Groblju u Beogradu gde je njihova porodična grobnica, a na njemu jasno piše da je on rođen 4.7.1858. godine a da je preminuo 19.4.1945.godine”, kaže Stošić.

Istorijat seže do 1989. godine.

“U taj posao prilikom odlučivanja za postavljanje spomenika bila je uključena Izvršna zajednica za uređenje građevinskog zemljišta, SIV Vodoprivrede, Zavod za zaštitu spomenika i Skuopština Opštine Niš je bila u tom poslu, sve se ovo dešavalo novembra 1989. godine”, rekao je za Niške Vesti Đorđe Stošić, istoričar Zavoda za zaštitu spomenika.

krupno BG

U Zavodu postoji dokumentacija o postavljanju ove biste, ali samo odluka, ne i više detalja o samom izvođenju radova.

“Kordinacioni odbor pri OKSSRN Niš za negovanje revolucionarnih tradicija, proslave i očuvanje dela Josipa Broza Tita je na sednici 16. novembra 1989. godine, razmatrao Program održavanja 7. decembra dana donošenja Niške deklaracije i doneo zaklučke. Među zaključcima je doneo odluku da se otkrije bista Vojvodi Petru Bojoviću, rad akademskog vajara Drinke Radovanović iz Beograda”, piše u dokumentaciji kojom raspolaže niški Zavod za zaštitu spomenika.

Novo Groblje BGU ovim spisima precizirano je mesto gde bi taj spomenik trebalo da bude postavljen, to je takođe dokumentovano.

Kordinacioni odbor je smatrao da bi bista Vojvode Petra Bojovića trebala da se postavi na niškom keju “29. decembra” u zoni amfiteatra nedaleko od zgrade u kojoj je bilo sedište Vlade, tačnije u parku ispred hotela Park”, piše.

Zavod za zaštitu spomenika dao je saglasnost da se takav spomenik podigne, a dalje kako su ga tadašnje vlasti podigle nema podataka u Zavodu za zaštitu spomenika.

Zamenik načelnika Uprave za imovinu i inspekcijske poslove Srđan lakićević, kaže za Niške Vesti da za održavanje spomenika kao i popravke na njima jeste odgovorna Direkcija za izgradnju grada.

Direkcija za izgradnju grada jeste zadužena da popravlja i održava spomenike u gradu, ona angažuje neko preduzeća koje vrši popravke na spomenicima u gradu. Pitanje je za njih da li oni već imaju odobrenu poziciju za ove namene ili je potrebno raspisati javnu nabavku„, kaže Lakićević.

Potrebno je da reaguju nadleže institucije kulture, kako bi se Direkciji za izgradnju grada dostavio nalog da natpis promeni, odnosno ispravi.

Potrebno je da dobijemo nalog od Ministarstva kulture kako ova greška postoji i na spomenicima u drugim gradovima, ili od našeg Zavoda za zaštitu spomenika da se ovaj natpis tj. neispravna godina rođenja ispravi. Na osnovu tog zahteva Direkcija će sprovesti javnu nabavku ili na neki drugi zakonski prihvatljiv način reši ovaj problem“, kažu za Niške Vesti u Direkciji za izgradnju grada.

Dok neko iz nadležnih institucija ne uoči grešku na spomenicima i to zahtevom prema Direkciji ne pokuša da ispravi ostaće pogrešna godina rođenja našeg Vojvode Petra Bojovića, za vjek i vjekova.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com