Društvo

KONAČNO: Više nema čekanja za uverenja i izvode

Ispred šaltera u gradskoj Upravi nema više redova ni gužvi. Od 8. juna primenjuju se pojedini članovi Zakona o upravnom postupku, čija puna primena počinje 1. juna 2017. godine. Organi su dužni da službeno pribavljaju neophodna dokumenta.

Građani više nemaju obavezu da sami vade Izvod iz matične knjige rođenih, Uverenje o državljanstvu i ostala dokumenta, pošto su evidencije u posedu određenih organa, objašnjava šefica Odseka za građanska stanja Marina Janković.

„Po novom Zakonu obaveza organa je da sarađuju u razmeni službene dokumentacije elektronskim putem, ukoliko je to moguće, jer se tako najbrže razmenjuju podaci“, kaže.

Ova razmena je besplatna, pa građani neće više plaćati izvode i uverenja, osim ako izrčito insistiraju da sami pribave dokument.

„To ne znači da se neće plaćati republičke administrativne takse, u slučajevima gde je taksa propisana. Ako odete u MUP za novi pasoš oni se nama obraćaju za Izvod iz matične knjige rođenih ili drugi dokument. Ta razmena će ići besplatno, a stranka će biti u obavezi da plati taksu za izdavanje pasoša ali ne i za sve neophodne dokumente koje pribavlja MUP za te potrebe“, objašnjava Jankovićeva.

Marina JankovicAko službeno lice ne pribavi dokumentaciju od organa koji vode evidenciju ili ne učini dostupnom svoju dokumentaciju besplatno drugom organu, po zakonu je propisana novačana kazna od 5.000 do 50.000 dinara.
Državni organi, organi lokalne samouprave, preduzeća i ustanove kojima je povereno vršenje javnih ovlašćenja, treba bliže da sarađuju i da se tehnički opreme kao i da se staraju da razmena podataka obavlja najbrže moguće.

„Samo u tom slučaju nove zakonske odredbe mogu da olakšaju građanima put do administracije u smislu da zaista uštede vreme, da ljudi ne putuju od šaltera do šaltera pribavljajući dokumentaciju. Finansijske uštede će svakako imati“, ističe.

Da ne bi bilo zloupotreba vodi se evidencija o tome koje službeno lice je zatražilo podatke o stranci i u koje svrhe. Građani, takođe, potpisuju Izjavu da su saglasni sa tim da organ u njihovo ime traži podatke od drugog organa. Na ovaj način poštuje se Zakon za zaštiti podataka, dodaju u Upravi.

Kako kažu, još je rano da bi se govorilo o tome koliko će novi Zakon ubrzati vađenje dokumenata, a sve zavisi od tehničke i ljudske opremljenosti organa.

Centralni sistem matičnih knjiga postoji, ali državljanstva nisu umrežena, dodaju. Na Ministarstvu unutrašnjih poslova i Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave je da zajedno rade na umrežavanju evidencije knjiga državljana, kako bi organi mogli lakše da preuzimaju taj dokument.

„U tom delu sistem nije savršen ali ćemo se truditi da prevazilazimo to. Niš ima 11 uprava, to nije samo njihova obaveza, imamo i 4 službe. Mnogi drugi nosioci javnih ovlašćenja su takođe u obavezi da primenjuju ovaj Zakon. Svi čiji je osnivač Republika“, dodaje.

Biće još puno izmena u korist građana u Zakonu o upravnom postupku. Rokovi za postupanje biće značajno skraćeni, a građani će moći elektronskim putem da komuniciraju sa predstavnicima Uprava. Biće moguć i elektronski način dostavljanja dokumenata, a građani će imati mogućnost prigovora na kvalitet pružanja javne usluge itd. Sve ovo počeće da se primenjuje od 1. juna 2017. godine.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com