„Osvežavanje“ evidencije nepokretnosti posle četvrt veka

„Osvežavanje“ evidencije nepokretnosti posle četvrt veka

07:55
1825
0
Niške Vesti
PODELI

Punih 26 godina na teritoriji koju pokriva Poreska uprava Niš, niko nije evidentirao nepokretnosti koje bi ušle u poreski sistem.

Sa ciljem da napravi validnu poresku evidenciju, ekipe Poreske uprave Niš u saradnji sa gradskim opštinama, od marta meseca sprovode akciju u okviru koje kontrolišu i slikaju nepokretnosti u vlasništvu građana. U naredne četiri godine radiće se na tome da što više nekretnina bude uvedeno u poresku evidenciju, kao i da realno stanje nekretnina na terenu bude u skladu sa poreskom prijavom koju građani plaćaju.

Reč je o upoređivanju stanja na terenu sa stanjem koje postoji u poreskoj evidenciji. Poslednja takva akcija sprovedena je 1992. godine, što znači da punih 26 godina, niko nije evidentirao nepokretnosti koje bi ušle u poreski sistem. Kao rezultat toga imamo čak 25% nepokretnosti koje su van evidencije poreskih administracija na lokalu, odnosno za njih niko ne plaća porez. Mi smo marta počeli ovu akciju u saradnji sa gradskim opštinama i za sada akcija teče bez većih problema“, kaže Nina Ilić sekretar Sekretarijata za lokalnu poresku administraciju.

U prethodnoj fazi projekta, kojom je bilo obuhvaćeno devet opština u istočnoj Srbiji, uočeni su specifični problemi, naročito u turističkim mestima. Tamo su građani znali da svake godine nadograde po još jednu sobu ili sazidaju još jedan sprat, a da to ne prijave. Tako se u realnosti dešavalo da imaju kuću od 200, a porez plaćaju na 80 kvadrata. Kako bi predupredili ovakve pojave i uspostavili bolju naplatu poreza na imovinu, ekipe Poreske uprave će posle kontrole stanja na terenu, građanima poslati pozive, po kojima oni treba da pripreme dokumentaciju za prijavu nepokretnosti i postupe prema uputstvu Poreske uprave.

Nakon toga sledi usaglašavanje stanja uz sagledavanje koliko je od imovine prijavljeno, a koliko je ostalo za prijavu. Zatim, se donose rešenja u skladu sa stvarnim stanjem koje postoji na terenu. Ukoliko poreska obaveza bude veća nego što su građani u stanju da plate, izaći ćemo im u susret tako što ćemo u skladu sa zakonom omogućiti da svoja dugovanja izmire u nekoliko mesečnih rata“, objašnjava Ilić.

Retroaktivnog obračunavanja poreza za nepokretnosti koje se prvi put prijavljuju, a ranije su izgrađene, neće biti i niko neće snositi prekršajne sankcije zbog toga što, do sada, nije prijavio nepokretnosti (stan, kuću i slično).

Naredne godine Srbiju očekuje umrežavanje svih lokalnih poreskih administracija u jedinstven sistem, što će poreskim obveznicama olakšati da u svakom trenutku mogu da prate svoje nepokretnosti u bilo kom delu Srbije. Osim toga, očekuje se i izmena i dopuna Zakona o porezu na imovinu.

Neke naše inicijative u vezi sa oporezivanjem zemljišta koje su bile problematične prošle i prethodnih godina, sada su uzete u obzir, pa će se u narednoj godini i to implementirati u zakonima o porezima na imovinu. Zemljište će biti oporezivano prema nameni, a ne prema vrsti, kako se vodi u katastru. Druga pogodnost je ukidanje progresivnog oporezivanja što je umnogome bilo problematično za objekte velike površine, gde poreska osnovica zna da bude dosta velika, što rezultira visokim iznosom poreza na imovinu“, navodi Ilić.

Cilj izmene i dopune Zakona o porezu na imovinu je da se građanima olakša plaćanje poreza, kao i uspostavljanje principa jednakosti, da ne bude da neki građani savesno ispunjavaju svoje obaveze, a drugi nikako.

Po završetku realizacije projekta, ukoliko sve bude teklo po planu, odnosno ako većina građana bude u evidenciji i ispunjava obaveze, a Poreska uprava sprovodi i druge aktivnosti u tom smeru, biće stvoreni uslovi da se u određenom momentu lokalnim vlastima predloži odluka o smanjenju stope poreza na imovinu.

Akcija reforme poreza na imovinu na teritoriji Srbije sprovodi se u devet gradova i 45 opština. Projekat je vredan 6 miliona švajcarskih franaka i u potpunosti ga finansira Švajcarska kancelarija za razvoj i saradnju SDC. Projekat se realizuje kroz zajedničku saradnju Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstva finansija i Stalne konferencije gradova i opština Srbije. Pet najuspešnijih opština podeliće nagradni fond od milion franaka, koji je obezbedila Vlada Švajcarske.

kafana barka

Da li znate da Niške Vesti imaju novu Android i iOS aplikaciju?
Preuzmite Android aplikacuju ovde...
Preuzmite iOS aplikacuju ovde...


POSTAVI KOMENTAR

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

Komentari čitalaca treba da budu u vezi sa temom vesti.
Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti, ili bilo kakav nezakonit sadrzaj, neće biti objavljeni.

Komentari koji sadrže promovisanje i linkove drugih sajtova, neće biti objavljeni.

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Niških Vesti.

Komentari u kojima redakciji skrećete pažnju na eventualne propuste u tekstovima, neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima Niških Vesti i na tome vam se zahvaljujemo.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Niških Vesti se možete obratiti ovde: web {at} niskevesti {dot} rs

Unesete rezultat (zaštita od spama) *