Zaštitniku prava građana 2020. godine obratilo se preko 1.800 ljudi
U prvih 15 dana 2021. godine zaštitniku prava građana u Nišu Sanji Stojančić obratilo se desetak ljudi i formirano je isto toliko predmeta. Kao i prethodne godine najveći broj građana imalo je pritužbe na rad javno komunalnih preduzeća kao i sudskih izvršitelja.
Prema njenim rečima najviše je pritužbi bilo na JKP “Objedinjena naplata”, ali i na “Parking servis”, potom na Upravu za imovinu, a par predmeta je bilo i van nadležnosti Zaštitika prava građana Niša.
“Ove godine je bilo više pritužbi na rad javnih preduzeća u odnosu na rad sekretarijata, a Nišlije su se najviše žalile na JKP “Objedinjena naplata”. Kada se radi o radu sekretarijata i dalje je prednjači Sekretarijat za inspekcijske poslove, konkretno građevinska inspekcija”,kaže Sanja Stojančić, zaštitnik prava građana u Nišu.
Pomoć zaštitnika prava građana Nišlije traže i kada im izvršitelji dođu na kućni prag.
“Vezano za rad izvršitelja imali smo i predmete koji su okončani pozitivno, ali u nekim slučajevima nismo mogli da pomognemo građanima. Upravo iz tog razloga moj je savet da nam se građani obrate za zaštitu svojih prava pre nego postupak dođe do izvršitelja”, objašnjava Sanja Stojančić.
U suprotnom, kada postupak dođe kod izvršitelja zaštitniku građana su vezane ruke. Prema rečima Sanje Stojančić oni u tom slučaju ne mogu da učine ništa i potpuno su nemoćni. Upravo iz tog razloga ona kaže da je najvažnije da im se građani obrate pre početka sudskog spora, odnosno pre nego što spor dođe kod izvršitelja.
“Jedini način u tom slučaju je, ukoliko su građani sto posto sigurni da su u pravu da nakon izmirenja dugovanja pred izvršiteljama pokušaju svoja prava da zatraže na sudu”, dodaje Sanja Stojančić.
Zaštitniku građana Niša se tokom protekle, 2020 .godine, obratilo preko 1.800 ljudi. To je za oko 50 posto više nego godinu dana ranije, 2019. godine.
“Tokom prošle godine formirano je 136 predmeta. Od tog broja 25 predmeta je rešeno pozitivno a 21 premet je u postupku, dok u 35 premeta nije utvrđena nepravilnost u radu. Dosta je pritužbi bilo i van naše nadležnosti, ali smo na svaku pritužbu izlazili građanima u susret i pokušali da pomognemo da reši problem.Takve predmete smo prosleđivali nadležnim institucijama”, zaključuje Sanja Stojančić.
Ona ističe da kancelarija Zaštitnika prava građana ima odličnu saradnju sa javnim preduzećima.
“Kada im se obratimo sa nekim predmetom vrlo brzo dobijemo odgovor. To je neki rok od osam dana. Po dobijanju izjašnjenja dogovor se dostavlja građaninu. Dok ne dobijemo odgovor da li je ili nije bilo kršenja prava ne odustaje se od predmeta. Vrlo često dođemo i do toga da nije bilo kršenja prava, ali je naš zadatak da građanima u svakom slučaju izađemo u susret i damo mu odgovor”, dodaje Stojančić.
Zaštitnik prava građana u Nišu postoji od 2005. godine. Do danas se za pomoć kancelariji obratilo 39.000 Nišlija.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.