Hronika

Vozač “Nišekspresa” pravosnažno osuđen na osam godina zatvora

Apelacioni sud u Nišu potvrdio je odluku Osnovnog suda u Nišu kojom je Milan Zdravković iz aleskinačkog sela Nozrine, vozač “Nišekspresa” osuđen na osam godina zatvora zbog izazivanja saobraćajne nesreće u kojoj je poginulo osam putanika, a 30 je povređeno.

Zdravković je vozio autobus koji se 21. decembra 2018. godine sudario sa putničkim vozom na pružnom prelazu u Donjem Međurovu.

Pravosnažno je osuđen najstrožijom kaznom koju zakon propisuje za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja, a izrečena mu je i mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom „D“ kategorije u maksimalnom trajanju od pet godina.

Zdravković i njegovi branioci uložili su žalbu na prvostepenu presudu zahtevajući da bude oslobođen, da mu se ublaži kazna ili da se predmet vrati na ponovno odlučivanje, ali je Apelacioni sud odbacio žalbu.

Kao razloge za ulaganje žalbe oni su naveli to da sud nije cenio sve dokaze izvedene na glavnom pretresu, posebno uticaj loše preglednosti i vidljivosti, značaj doprinosa mašinovođe nastanku nesreće, kao i propuste Železnica Srbije zbog nepostojanja takozvanog “Trougla preglednosti” i svetlosne signalizacije.

U presudi Apelacionog suda je navedeno da je bilo propusta na strani mašinovođe i da saobraćajna signalizacija na pružnom prelazu nije bila potpuna, ali, kako je rečeno, “te činjenice nisu bile od presudnog uticaja na saobraćajnu nesreću”.

“Nepostojanje „Trougla preglednosti“ i svetlosne signalizacije predstavlja propust u obezbeđivanju bezbednosti pruge, ali nisu uticali na mogućnost da vozač zaustavi autobus ispred Andrejinog krsta i znaka za obavezno zaustavljanje”, rečeno je u presudi.

Takođe je rečeno, da je uvidom u video zapis ustanovljeno da Zdravković nije pogledao levo i desno pre nego što je krenuo preko pruge da bi se uverio da može bezbedno da je pređe.

Apelacioni sud je kao propuste mašinovođe Vladice Rakića naveo to što je vozio brzinom od 60.34 kilometara na čas iako je maksimalno dozvoljeno 50, što je samo jednom dao zvučni signal, kao i to što je kočnicu pritisnuo tek na 27 metara od pružnog prelaza iako je opasna situacija nasatala kada se nalazio na udaljenosti od 89,8 metara pružnog prelaza.

Navedno je i mišljenje veštaka da bi do udesa došlo i da je mašinovođa ranije kočio, ali da bi u trenutku udara u autobus brzina bila 44.82 km/h, tako da bi posledice bile manje.

Zaključeno je, međutim, da propusti mašinovođe nisu osnovni uzrok nesreće.

U nesreći na pružnom prelazu kod Donjeg Međurova poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48), Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16) i Lena Ilić (16) iz Čokota, i Gajtana Stamenković (78) i Vlastimir Đorđević (65) iz Donjeg Međurova.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button