DruštvoZdravlje

Vazduh u Nišu noćas najzgađeniji od početka godine

Zagađenje vazduha u Nišu tokom protekle noći bilo je najveće od početka godine, pokazala su merenja Agencije za zaštitu životne sredine.

Prema merenjima, u 23 sata merna stanica kod Insitututa za javno zdrvlje izmerila je koncentraciju PM10 čestica od 205 mikrograma po metru kubnom, a merna stanica kod Osnovne škole „Sveti Sava“ koncentraciju od 202,59 mikrograma. Drastično su bile povećane i koncentracije PM2,5 čestica.

U 19 sati stanica kod Instituta za javno zdravlje Niš izmerila je koncentraciju tih čestica od 235 mikrograma po metru kubnom, a 222 mikrograma po metru kubnom izmerila je merna stanica kod škole „Sveti Sava“.

Tokom noći i jutra koncentracije pomenutih štetnih čestica su postepeno opadale, ali su i dalje visoke.

Merna stanica kod Instituta za javno zdravlje izmerila je koncentraciju PM10 čestica od 154,9 mikrograma po metru kubnom, a merna stanica kod škole „Sveti Sava“ koncentraciju od 146 mikgrograma.

Jutros u sedam sati koncentracija PM2,5 čestica iznosila je kod Instituta za javno zdravlje 153,5 mikrograma, a kod škole „Sveti Sava“ 144,9 mikrograma.

Rekord u Nišu drži 23. decembar prošle godine kada je koncentracija PM10 čestica u toku noći dostigla čak 298 mikrograma po metru kubnom, a koncentracija PM2,5 čestica koncentraciju od 290,9 mikrograma.

Smatra se da je vazduh čist ukoliko je koncentracija PM 10 čestica manja od 50 mikrograma po metru kubnom, a koncentracija PM2,5 čestica manja od 25 mikrograma.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

3 Komentara

  1. Zagađenje vazduha, mislim manipulacija.
    Od čega, da li neko ima racionalno objašnjenje: – privreda , ona klasična kada su bili obavezni fabrički dimnjak i kotlarnica, više ne postoji. Nova „šrafciger industrija“ osim montažnih hala nema ništa, grejanje je ili struja ili ponegde na sistem daljinskog grejanja. Vozila, uglavnom plin ili dizel ali zbog cene i ona se retko koriste. Primera radi, u odnosu na broj vozila, niški taksisti su prvi u Svetu po broju vozila sa hibridnim pogonom, a i ona su najčešće TNG i struja. Sve kotlarnice su odavno na TNG, kao i sva individualna ložišta po ustanovama i zgradama.
    Pa šta onda, autobusi ? Pa i oni se mogu zameniti, već su masovno i kod nas u upotrebi oni sa pogonom na CNG. Evo juče sretoh kolinu 15tak novih idu za Beograd ili Pančevo.
    Bojim se da će nam ovakve vesti plasirati sa nekim ciljem,za nešto se priprema teren na već poznati način, ili nas opet iz vazduha posipaju ….

    1. Mnogo gresis prijatelju…okrnjili smo sume u potpunosti, pa nema zelenila da procisti vazduh, nove „fabrike“ ne moraju da postuju nikakve propise i standarde sto se ekologije tice, ljudi mnogo vise voze dizel koji mnogo vise steti nego benzin, individualna lozista na sve strane zagadjuju mnogo jer ljudi pale svakakve gluposti, cesto se lozi na ugalj, a i kada loze drva onda su to drva koja su ilegalno posecena, a na kraju imas i banovinu, pravni, medicinski, pmf i druge ustanove koje imaju svoje kotlarnice i greju se na ugalj koji unistava cist vazduh, a da ne pominjem onaj dimnjak u klinickom, odakle 24h ide dim od medicinskog otpada.

      1. Sve to što si pobrojao je 1% od onog što je bilo „80-tih. I pored dobre volje pobrojao si svega 10tak ložionica mada nisam siguran da si upravu da koriste ugalj i koliko uopšte rade, pre svega ti fakulteti. Ranije je svaka zgrada imala to, kotlarnicu i depoe uglja. Seti se samo koliki je bio problem soliter iza pozorišta, zgrade u Voždovoj pa i Hotel Niš, vagoni uglja su tu sagorevani dnevno. Što se tiče dizelaša sve je više onih sa EURO 5 dok su oni stariji već retkost, a valjda je i samo gorivo kvalitetnije, markira se i kontroliše. Takođe ove zime je neuporedivo manje i avionskih letova u odnosu na pre dve tri godine. Osim onog jednog, mislim da je Wizzair vikendom, drugih i nema. Pa šta je onda sa vazduhom a da to nismo imali pre dve, tri ili koju godinu ranije ?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button