Društvo

Umesto 11 UPRAVA 13 SEKRETARIJATA

Umesto dosadašnjih jedanaest uprava, Grad Niš će od Nove godine imati trinaest sekertarijata, dva nova sekretarijata biće za zaštitu životne sredine i za inspekcijske poslove.

Na konkursu će biti biran samo jedan načelnik i jedan njegov zamenik, a on će i postavljati sekretare sekretarijata. Ovo su predlozi izmena zbog organizacije jedinstvene Gradske uprave Grada Niša, donete na Gradskom veću.

„Sekretarijati uglavnom odgovaraju dosadašnjim upravama, stim da se Sekretarijat zaštite životne sredine izdvaja iz Uprave za zaštitu životne sredine koja je pripadala Upravi za privredu i zaštitu životne sredine i Sekreterijata za inspekcijske poslove koja se izdvaja iz celine Uprave za imovinu i inspekcijske poslove“, rekao je zamenik gradonačelnika Niša, Miloš Banđur.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva zapaženo je da je zbog efikasnijeg inspekcijskog nadzora potrebno izdvojiti inspekcijske poslove u poseban Sekreterijat, kao i poslove vezane za zaštitu životne sredine kako bi se lakše dostigli evropske standardi, rekao je Banđur i istakao da to ne znači i nova zapošljavanja.

„Upravljačka struktura će biti manja i sažetija. Biće manje zaposlenih, jer su do sada u 11 uprava, osim načelnika, bili i njihovi zamenici i pomoćnici. Sada će biti jedan načelnik i jedan njegov zamenik, koji će se birati na konkursu, i sekretari Sekretarijata koja su raspoređena lica. To je glavna razlika i očekujemo mnogo veći stepen efikasnosti“, dodao je Banđur.

Posebna organizaciona jedinica biće i Komunalna policija koja se izdvaja iz Uprave za komunalne delatnosti.

Izdvajaju se i četiri stručne službe: služba za poslove načelnika, služba za informatičko-komunikacione tehnologije, služba za zajedničke poslove koja će se baviti održavanjem objekata, logistikom i služba za javne nabavke koja će centralizovano vršiti objedinjene javne nabavke za celu Gradsku upravu i sva javna preduzeća i ustanove.

U ovom slučaju načelnik uprave neće biti funkcioner, već službenik na položaju, a to važi i za načelnika uprave gradske opštine kao i njihove zamenike.

 „Sada status službenika na položaju ima samo načelnik uprave i zamenik načelnika uprave, a to važi i za načelnika uprave gradske opštine i njihove zamenike i imaće veći koeficijent rada. Svi ostali su izvršioci“, kaže predsednik Komisije o organizaciji Gradske uprave Grada Niša, Ljubiša Janić.

Ovaj predlog stupa na snagu dan nakon donošenja odluke, i najverovatnije će se pred odbornicima Skupštine grada Niša naći 12. decembra. Puna primena i funkcionisanje jedinstvene Gradske uprave očekuje se od 1. januara, nakon što se usvoji budžet i sačeka usvajanje novog Zakon o platama.

Sekretarijati Gradske uprave:

  1. Sekretarijat za poslove i građanska stanja, u okviru kojeg će poslovati Uslužni centar, a po potrebi će se organizvoati Mesne kancelarije,
  2. Sekreterijat za finansije,
  3. Sekreterijat za dečiju, socijlanu i primarnu zdravstvenu zaštitu, u okviru kojeg će biti posebna Kancelarija za izbeglice i migracije,
  4. Sekreterijaz ta obrazovanje,
  5. Sekreterijat za kulturu i informisanje,
  6. Sekreterijat za omladinu i sport,
  7. Sekreterijat za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj,
  8. Sekreterijat za planiranje i izgradnju, u okviru kojeg će biti Centar za izdavanje građevinskih dozvola,
  9. Sekreterijat za zaštitu životne sredine,
  10. Sekreterijat za privredu,
  11. Sekreterijat za poljoprivredu,
  12. Sekreterijat za imovinsko-pravne poslove i
  13. Sekreterijat za inspkecijske službe.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com