Obrazovanje

Učeničke kompanije Ekonomske škole – model iskustvenog učenja

Otvorena je Nedelja učeničkih kompanija 2022. Godine. To je prvi deo takmičenja koje se odvija na regionalnom i nacionalnom nivou i nalaze se na zvaničnom Kalendaru takmičenja i smotri Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pod nazivom Smotra učeničkih kompanija Srbije.

U ovoj godini čak četiri učeničke kompanije Ekonomske škole iz Niša učestvuju u ovom takmičenju, a tradicionalno su uvek odlično pozicionirane u okviru ovog takmičenja.

„Ekonomska škola iz Niša neguje jedinstveni koncept iskustvenog učenja jer je 2016. godine stvorila Regionalni centar za omladinsko preduzetništvo jugoistočne Srbije u saradnji sa Ministarstvom omladine i sporta i Omladinskim edukativnim centrom iz Niša. Centar je svojevrsni inkubator novih kompanija i preduzetničkih ideja koje omogućavaju učenicima da u okviru redovnih nastavnih i vannastavnih aktivnosti prolaze kroz sve funkcije menadžmenta, pisanja biznis planova, kreiranja proizvoda, dizajniranja ambalaže i promotivnog materijala“, rekla je profesor Ekonomske škole Olivera Arizanović povodom obeležavanja Nedelje učeničkih kompanija.

Veliki broj nastavnika je uključen u rad Regionalnog centra za omladinsko preduzetništvo i sa uspehom razvija preduzetničke veštine svojih učenika i ohrabruje ih da posle završetka školovanja pokrenu svoj vlastiti biznis.
Važan segment delovanja Centra u vezi je sa projektom Dostignuća mladih u Srbiji koji sprovodi obrazovne programe iz oblasti preduzetništva i finansijske pismenosti, po licenci Junior Achievement Worldwide.

Ove godine to su: Učeenička kompanija LECTIO koja se bavi snimanjem i aploudovanjem nastavnog sadržaja. Inovatinvnost ove kompanije ogleda se u zanimljivom konceptu samog sadržaja koji je dat kroz animacije, prezentacije i pokretne slike, a glavna stavka je da su učenici predavači.

Tu je i učenička kompanija ReSeed koja se bavi proizvodnjom i prodajom endemičnih – ugrozenih biljnih vrsta Rtanjskog čaja i žalfije proizvedenih u kulturi in vitro.
Cilj kompanije je da ove ugrozene biljne vrste vrati na svoje prirodno stanište, spreči njihovo izumiranje i održi biodiverzitet.


Učenicka kompanija Rifiuto Organico se bavi uptrebom organskog otpada za uzgoj organskih gljiva uz slogan RUKOM UBERI, ZDRAVLJE IZABERI!

Među njima je i Adet – etno selo, učenička kompanija koja je koncipirala i tržištu ponudila novi format tematskog turizma, kao i svoje savetodavne (konsalting) usluge i ideje za razvoj subjekata u turizmu. Koncept je utemeljen na nematerijalnim dobrima naše kulture i tradicije, i koristi se potencijalom Srbije u sferi turizma kroz oblasti koje do sada nisu razmatrane kao prostor unapređenja i proširenja ponude pre svega etno sela i subjekata seoskog turizma.

Sara Drakulić, članica kompanije Adet kaže da joj je rad u kompaniji pomogao da stekne razne gastronomske veštine, a još važnije približio mi je rad realnog preduzeća na zanimljiv način.

„Naučila sam kako da sastavim biznis plan, da definišem misiju i viziju učeničke kompanije i da napravim svot analizu. Usvojila sam mnoga znanja o našoj tradiciji, običajima i ritualima i obredima.“

“Kroz učešće u radu učeničke kompanije unapredila sam svoje radne navike i organizaciju vremena”, kaže Emilija Marinković, menadžer marketinga kompanije Adet.

Foto: Ekonomska škola Niš

“Naučila, sam”, ističe “da se snalazim u raznim okolnostima i stekla mnogo šira znanja u oblasti ekonomije u odnosu na ono što se uči na časovima. Istraživala sam o tematskom turizmu. Proširila sam svoje vidike i znanja o sopstvenoj kulturi, veri i tradiciji. Ovaj projekat je divno iskustvo i pruža razonodu pored stečenih znanja, što upotpunjuje moj osećaj zadovoljstva učenjem i radom u Ekonomskoj školi.“

„Tokom šest meseci aktivnog rada u kompaniji stekla sam mnoga znanja i iskustva u sferi ekonomije i menadžmenta,“ tvrdi i Natalija Jovanović.

„Srećna sam,“ kaže ona, “što sam deo Adet tima. Naučila sam mnogo toga o srpskoj tradiciji i običajima i posebno mi je drago što smo kao učenička kompanija bili u prilici da svoja znanja i ideje predočimo drugim subjektima turizma sa ozbiljnom tradicijom, kao i stvarnim turistima. Zadovoljna sam što smo sarađivali sa seoskim domaćinstvom – etno selom Imunsan, koje se nalazi nadomak Niša, kao i sa drugim kompanijama naše škole, pre svega sa: Rifiuto organico i Reseed, čiji su proizvodi našli primenu u okviru koncepta našeg etno sela.“

Na rad i inovativnost đaka Ekonomske škole, koji postaju pravi mladi preduzetnici, posebno su ponosni profesori koji rade sa njima. Svaka od preduzetničkih ideja koju promovišu i sve učeničke kompanije su jedinstvene, ali svaka od njih na svoj način promoviše prave vrednosti.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com