Kultura

Svaki glumac se trudi da postane bolja verzija sebe (FOTO)

Glumac uči dok je živ, poručuje mladi niški glumac Mladen Milojković koji se nedavno vratio iz dvorca poznatog poljskog reditelja Jiržija Grotovskog, gde je zajedno sa osamnaestoro profesionalnih glumaca iz Evrope usavršavao scenski pokret na radionici “String of the body”. Ovo su iskustva iz Poljske koja je poneo sa destodnevne radionice i podelio sa čitaocima Niških Vesti.

String of the body

Radionica “String of the body”/prevod “ Žica tela”, održavala se od 26. jula do 4. avgusta, a Mladen kaže da mu je najteže bilo pronaći vilu Grotovskog koja se nalazi u selu Brežežnika, blizu Olešnice, a najbliži veći grad je Vroclav. Kaže, putovao je do tamo skoro 24 sata, menjajući sva moguća i nemoguća prevozna sredstva.

Da bi bio primljen na ovu radionicu konkurisao je svojom radnom biografijom,  video snimcima iz predstava, a bilo je potrebno i motivacioni pismo. Odgovor je, kaže, stigao brzo i bio je primljen kao jedini učesnik sa prostora Balkana.

“Od devetnaestoro učesnika, većinu su činili Poljaci, ali bilo je i Engleza, kao i jedan učesnik iz Teherana, nekoliko Švajcaraca”, objašnjava Mladen.

Sva  muka oko putovanja se zaboravlja, jer ono što je tamo naučio od pet trenera Poljaka, koji  su nastavljači rada slavnog Grotovskog, potpuno su promenila glumčev pogled na ulogu glumca u  modernom pozorištu koje se sve više oslanja na scenski pokret, akrobatiku i ples.

“Tamo sam doživeo preporod. Samo po sebi mesto je divno, u šumi. Grotovski je tamo stvarao tokom sedamdesetih i osmadesetih godina u vreme kada je bio disident.  Njegova knjiga “O siromašnom pozorištu” je bazična literatura za pozorišne reditelje”, kaže mladi niški glumac.

Kretanje, scenski pokret, rvanje, pevanje

Na radionicama naročito ga je  impresionirao pristup poslu i ,kako kaže, vojnički režim i učenje atletskog kretanja.

“Glavni cilj im je bio da pokret bude jednostavan, organski i u sadejstvu sa emocijama. Bez velike filozofije, ono na čemu je Grotovski insistirao”, dodaje.

Milojković kaže da je dan počinjao u 8 ujutru, hodanjem kroz šumu – unazad  i meditacijom.

“To je bilo brutalno, mnogo puta sam pao (smeh). Poslednjeg dana smo tako išli vezanih očiju, jer je najvažnije bilo da se osveste čula. Radionica se bazirala na tome da se podsetimo kako da se krećemo, dišemo jer smo zaboravili, a to je  danak vremena u kome živimo”, objasnio je.

Radionice su uključivale i profesionalno rvanje, trening taj – čija, trenirali su koncentraciju, ples i parkur, zaobilaženje i preskakanje prepreka.

“Nisu nas ocenjivali, odmah su nam rekli da samo vežbamo, svi smo bili tamo da naučimo. Imali smo i časove pevanja, plesa, pokreta, tako da sam uz sticanje neke fizičke spremnosti, uspeo da uđem i u srž onog što je glumački zanat”, navodi Milojković.

Mladen kaže da bi voleo da ovakve radionice postoje i za glumce u Srbiji, jer odlazak u Poljsku smatra neverovatnom srećnom okolnošću.

“Svaki glumac se trudi da postane bolja verzija sebe, zato je potrebno što više se usavršavati. Mislim da mi je ova radionica dala vetar u leđa da se osmelim da uradim jednu monodramu, to bih baš voleo, mislim da je to sledeće što ću raditi”, dodaje mladi glumac.

“Mučenici” i nagrade

Mladen Milojković bio je umetnički direktor Akademskog pozorišta SKC-a i budući da se oduvek interesovao i usavršavao scenski pokret, sa glumcima ovog pozorišta radio je i na predstavi “Mučenici”, koja je nedavno na najvećem pozorišnom festivalu Kestenburgu u Banja Luci proglašena najboljom u konkurenciji 25 predstava aamaterskih pozorišta.

Zajedno sa ovom nagradom u Banja Luci, predstava “Mučenici”, dobila je dvadeset nagrada na domaćim i stranim festivalima.

“Ovu predstavu sam sa glumcima Akademskog pozorišta SKC uvežbavao mesec i po dana, ne čudi da je dobila tako mnogo nagrada, bilo je tu i dosta akrobatike“, kaže Milojković.

Na 18. Festivalu akademskih pozorišta Srbije (FAPS) u Novom Sadu, predstava „Mučenici“ Akademskog pozorišta SKC, dobila je osam nagrada.

Predstava “Mučenici” Akademskog pozorišta SKC-a, tada je  proglašena najboljom, nagradu za najbolju režiju dobio je Dušan Ščepihin, a specijalna nagrada za scensku adaptacaju dramskog teskta pripala je Mladenu Milojkoviću i Dušanu Ščepihinu. Mladen Milojković je dobitnik nagrade za scenski pokret, a scenografija Ivane Savić proglašena je najboljom na Festivalu u Novom Sadu.

U svakom slučaju, vreme Mladena Milojkovića tek dolazi…

Mladen Milojković u Poljskoj Foto: Agnieszka Gotowala

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com