ŠKOLA BEZ NASILJA: Biblioterapija – kroz čitanje i analizu književnih dela do rešavanja problema
Kada je u pitanju rešavanje problematičnih situacija u školama, čitanje određenih književnih dela i njihova analiza može biti od velike koristi, kaže Ana Mihailović, bibliotekar u Osnovnoj školi „Radoje Domanović“ u Nišu.
Rešavanje problematičnih situacija kroz čitanje određenih književnih dela zove se biblioterapija.
„Na primer kroz društveno-koristan rad organizuju se radionice u biblioteci, odabere se književno delo, koje odgovara aktuelnoj situaciji, uključe se deca, bibliotekar, profesor srpskog. Kroz čitanje i analizu tog dela pokušavamo da rešimo neki problem“, objašnjava Mihailović.
Prema njenim rečima, u čitav proces bitno je da prate i roditelji.
„Jako je bitno da roditelji prate šta se dešava sa njihovom decom, kako se ponašaju u školi, kakvi su njihovi odnosi sa drugarima, da bi mogli i oni da reaguju, ali i da bi mogli da pomognu učitelju ili stručnoj službi u školi“, kaže Mihailović.
Neretko, prema njenim rečima, deca dolaze iz rasturenih porodica ili žive u teškoj situaciji, te ne govore često sa svojim roditeljima o problemima.
Zbog toga je vršnjačka medijacija jedna od bitnih stvari u rešavanju problema, jer, kako smatra Ana Mihailović, dete će se pre poveriti svom drugu ili drugarici, a neretko će i radije poslušati savete svojih vršnjaka.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.