Roboti leče i depresiju? Jedinstvena aplikacija za pskihološku pomoć i podršku
Niški psihoterapeuti osmislili su aplikaciju, koja će biti građanima dostupna u svakom trenutku, a pružiće im potrebnu psihološku podršku i pomoć. Ona će im pomoći da se prevaziđu depresija, anksioznost i strahovi, opsesivno-kompulsivni, panični i drugi poremećaji.
Svi kojima je neka vrsta psihoterapeutske pomoći potrebna, moći će da je potraže posredstvom aplikacije koja će funkcionisati uz pomoć veštačke inteligencije, objašnjava Žarko Petrović, jedan od desetorice u timu koji su osmislili ovu aplikaciju.
„Tehnologija je napredovala i pokušali smo da tehnike poput vežbi disanja i relaksacije, koje u Kabinetu praktikujemo već sedam-osam godina, podignemo na nešto viši nivo, da bude onlajn, ali da liči na proces „licem u lice“. U bukvalnom smislu to nije moguće, ali kroz učenje ovih tehnika koje simuliraju ono što se dešava u terapiji dobijaju se dodatne informacije i to su, zapravo, intervencije tokom kojih psihoterapeut koriguje načine mišljenja“, objašnjava Petrović.
Aplikacija bi mogla da ponudi pouzdane tehnike samopomoći, ali i da edukuje o emocijama i mentalnim stanjima, tako da korisnici mogu bolje da rade sami na sebi.
„Aplikacija bi trebalo da bude završena do naredne godine i sadržaće vežbe disanja, kvizove, pa i dnevnik. Pored same tehnike, postoji veštačka inteligencija koja pruža nove informacije, a one se konstantno menjaju i „kroje“ spram poremećaja, odnosno individue“, nabraja Petrović, precizirajući da je inovativnost u činjenici da su same tehnike podrobnije obrađene, pa mnogo više liče na ono što može da se dobije u individualnom radu.
Ideja je, takođe, da aplikacija bude neka vrsta samopomoći, a ne da zameni psihoterapiju.
„Veštačka inteligencija u ovom slučaju ne služi da komunicirate sa robotom. Ona može da daje samo „otvorene“ odgovore, a u psihoterapiji se dubinski ulazi u problem, što računari još dugo neće biti u stanju. Inače, trenutno raspoložive aplikacije su površne i svode se samo na evidenciju, a mi pokušavamo da produbimo taj proces tako što će veštačka inteligencija učiti šta je najčešći izbor klijenata, pa će im tako nuditi rešenja“, zaključuje Petrović.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.