Obrazovanje

Proizvodi za generaciju Z – Poslovni izazov za srednjoškolce

Ideja učeničkog tima GrayCase o plasiranju maske za mobilni telefon koja sadrži integrisano sredstvo za dezinfekciju, osvojila je četvrto mesto na Nacionalnom takmičenju srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama „Poslovni izazov“.

Tim čine srednjoškolci iz Knjaževca, Guče i Lazarevca, među kojima je Đurđa Marinović iz Pravno-poslovne škole iz Niša. Zadatak ovogodišnjeg poslovnog izazova bio je da osmisle i vizuelno prikažu proizvod za generaciju „Z“.

Uz pomoć mentora učenici su kreirali biznis planove i video prezentacije i pokazali da je moguće skuvati kafu ili čaj na suncu bilo kad i bilo gde, ili dezinfikovati mobilni telefon u svakom trenutku, ili pak, bez komplikovanih procedura detektovati opijate u piću.

Imajući u vidu nove navike koje nam je nametnula epidemija, naš tim je osmislio maske za telefon koje u sebi sadrže integrisano sredstvo za dezinfekciju. Sve smo radili onlajn budući da četvoro nas koji činimo tim nismo iz istog grada. Time je zadatak bio izazovniji“, kaže Đurđa Marinović član tima GrayCase.

Screenshot / Proglašenje pobednika-Nacionalno takmičenje Poslovni izazov

Četvrto mesto na Nacionalnom takmičenju obezbedilo im je učešće na predstojećem Poslovnom izazovu Zapadnog Balkana, zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.  

Đurđi ovo nije prva poslovna inovacija. Prošle godine u oktobru je zajedno sa Miljanom Mitrović i Janom Maljković, drugaricama iz škole, kreirala masku za mobilni telefon koja uz pomoć solarne energije puni bateriju telefona. Tim je odneo pobedu na Regionalnom takmičenju, čime se niška Pravno-poslovna škola po ko zna koji put našla na pijedestalu.

Imale smo zadatak da osmislimo proizvod ili uslugu koji će promeniti navike ljudi u domaćinstvu koje nisu u skladu sa ekološki osvešćenim načinom života. Inovirale smo proizvod koji koristi obnovljiv izvor energije čime se smanjuje zagađenje životne sredine koje uzrokuje ugalj potreban za proizvodnju električne energije. Napravile smo dobar biznis plan i pobedile“, objašnjava.

U finalu Nacionalnog takmičenja Poslovni izazov za srednjoškolce, koje je ove godine održano u on-line formatu, učestvovalo je 77 učenika iz 19 škola i 16 gradova i opština.

Screenshot / Proglašenje pobednika-Nacionalno takmičenje Poslovni izazov

Prvoplasirani tim „SunnyCup“ osmislio je proizvod koji omogućava kuvanje kafe bilo kad i bilo gde putem solarnih pločica implementiranih u šolju za čaj i kafu.

Screenshot / Proglašenje pobednika-Nacionalno takmičenje Poslovni izazov

Na drugom mestu je tim „GreenZy“ sa aplikacijom koja bi podsticala mlade na bavljenje fizičkom aktivnošću i kreiranje zdravih navika, dok je trećeplasirani učenički tim „Zeleni S.A.T.I.“ čija ideja su bili test papirići koji detektuju opijate u piću.

Screenshot / Proglašenje pobednika-Nacionalno takmičenje Poslovni izazov

Takmičenje “Poslovni izazov” je pokrenuto pre trinaest godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. Izazov prelaska na onlajn pri svakodnevnim aktivnostima, bila je prilika da se pomogne srednjoškolcima da u tome vide inspiraciju za razvoj digitalnih preduzetničkih ideja i veština, jer, pokazalo se u prethodnih godinu dana, da je budućnost preduzetništva i komunikacije upravo u tome, rečeno je na proglašenju pobednika.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta, Univerziteta Metropolitan, Unikredit banke i Američke agencije za međunarodni razvoj USAID.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com