Pojašnjenje novog sistema naplate: Zašto su skuplje kod vozača i ko proverava karte?
Od prvog februara je na snazi novi sistem naplate karata u niškom javnom prevozu, a kako ističu u Direkciji za javni gradski prevoz, novi način naplate se već našao na meti kritika.
Podsetimo, postoji više načina kupovine i validiranja karata, kao i četiri tipa.
„Jedna od opcija je papirna karta koja se može kupiti na tri prodajna mesta, Turistički info centar na Trgu kralja Milana, prigradska stanica kod Niš – ekspresove autobuske stanice i tržni centar „Ambasador“. Važno je da znate da karte možete kupiti i na našim eksternim mestima prodaje, a jedno od njih je i menjačnica Euro 5 koja će pokriti 19 lokacija. Danas imamo i potpisivanje ugovora sa Niš – ekspresom i njihovom lokacijom kod Železničke stanice, ali i nastavak pregovora na više lokacija kako bi broj prodajnih mesta dostigao 35. Drugi način kupovine jeste kupovina Nicard kartice i njena cena iznosi 500 dinara, a važiće pet godina. Na svim mestima prodaje moguća je i dopuna u iznosu od 200, 500 ili 1000 dinara. Pri ulasku u autobus, potrebno je prisloniti na validator i na taj način očitati kartu. Treći vid registracije je preko Nicard aplikacije, formiranje QR koda. Tražili smo od podrške da nam ukinu onih 60 sekundi za validiranje. Kada kupite kartu, prislonite na uređaj i čekirate vožnju. Ovde nije potrebno odčekirati se jer ste sami izabrali u kojoj se zoni vozite. Četvrti način kupovine je klasična mesečna karta. Napominjemo da legitimacije koje važe do nekog meseca ove ili sledeće godine su validne i vršiće se na pokaz. Moramo da pružimo period adaptacije novim korisnicima, a i nama koji prvi put uvodimo ovaj sistem“, istakao je vršilac dužnosti direktora Direkcije za javni gradske prevoz Grada Niša Saša Novićević.
U videu ispod pojašnjeno je kako kupiti kartu iz druge u treću zonu 👇
View this post on Instagram
Prema njegovim rečima, mnogo građane je zbunilo zašto je potrebno odčekirati se pri izlasku iz autobusa.
„Radi se o našem istraživanju, mala studija gde ćemo pratiti frekfrenciju ulaska i izlaska putnika i tako pratiti gustinu saobraćaja. Odčekiranje karata neohodno je ukoliko iz prve zone izlazite pre ulaska u drugu zonu kako vam ne sredstva ne bi ostala rezervisana za sledeću vožnju“, pojašnjava.
Pored novog načina naplate karata, jedna od novina je i dnevna karta koja će koštati 250 dinara i ona se može kupiti na svim mestima prodaje i putem Nicard aplikacije. Validira se samo jednom pri ulasku u autobus i važi do kraja dana.
„Na eksternim mestima prodaje, uslugu izdavanja karata, prodavac će naplatiti proviziju 5 ili 10 dinara. Pet dinara za kartu u jednom pravcu i kod dopuna i mesečnih karata 10 dinara. To znači da na našim, internim prodajnim mestima, neće biti provizije“, navodi.
Cena karte kod vozača jesu redukovane, kako navodi, da bi se smanjile gužve.
„Ne postoji prostora da naš vozač na jednoj liniji proda više od sedam do deset karata. Nastalo bi totalno zagušenje u saobraćaju. Zato smo sistem naplate kod vozača danas stavili na „Stand buy“ kako bi korisnicima dali sve ove informacije. Naši kontrolori će u narednim danima biti isključivo na edkucaciji svih korisnika. Ne želimo da iko bude oštećen. Ukoliko ima oštećenih korisnika, molim da se obrate našoj službi za reklamacije“, priča Novićević.
U prigradskim naseljima i selima prodaja karata vršiće se u autobusima, kao i do sada, ali po ceni kao nau na prodajnim mestima direkcije.
On podseća da građani stariji od 65 godina i dalje imaju besplatan prevoz. Njihova trenutna legitimacija važiće do naznačenog meseca.
Nova penzionerska legitimacija važiće pet godina bez ikakvog obnavljanja i registrovanja.
Kontrolu karata vršiće 40 radnika Direkcije uz pomoć Komunalne milicije, na pojedinim relacijama.
Nalepnica na kojoj je plavom bojom naznačen autobus označavaće mesta prodaje karata i dopune.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.
Nije tačno. Euro 5 ne prodaje kartice još uvek.
Čime da dodjem do prodajnog mesta da kupim kartu?
A kolika je provizija za vozača što prodaje karte.