Stari Niš

PODSEĆANJE: Kada i kako je napravljen tvrđavski most

Trg kralja Milana dobiće novi izgled. Prva faza je počela a novim planom Trg će biti rekostruisan do Niške Tvrdjave a obuhvata i sredjivanje tvrdjavskog mosta. Evo podsećanja na vreme i način kako je postavljen.

Sredinom aprila 1961 godine počela je demontaža Gvozdenog mosta koji je spajao Trg oslobodjenja i Tvrdjavu i tako je nestao još jedan motiv sa razglednica Niša, ali nije se moglo drugačije. Stari most sa visokim lukovima bio je pretesan za motorni saobraćaj, a i kolovoz mu je bio od drvenih talpi.

Projekar novog mosta uradio je Nišlija Jovan Canić. Gvozdeni most demontirala je Fabrika mostova i skretnica kasnije MIN koja je uradila noseći deo za novi most. Čelična konstrukcija je sližena na trgu a zatim je navučena na temelje. Trebalo je da novi most za saobraćaj bude otvoren za Dan ustanka Srbije, 7 jul , pa za Dan oslobodjenja Niša 14 oktobar ali je otvoren tek za Dan Republike Jugoslavije 29 novembar odnosno dan kasnije.

U vreme radova pešaci su koristili privremeni pontonski most montiran nizvodno od gusara. Izgradnjom novog mosta pukao je vidik izmedju Trga oslobodjenja i Tvrdjave, a kasnije izgradjen je i kej duž obala Nišave. Danas taj prostrani ambijent jeste velika urbana vredonst Niša.

Tih godina preoblikovanje srce grada bilo je zaista veliko. Novi most, nova Robna kuća, izgradnja Doma Sindikata, hotela Ambasador i solitera Gorča i Šestica. Trg Oslobodjenja, original je uglavnom sačuvao na zapadnoj strani gde su kitnjaste fasade obnovljene sredinom osamdesetih godina a ostala je još i zgrada današnjeg Predsedništva.

Nadamo se još lepšem izgledu sada Trga kralja Milana. Radovi će potrajati, a to sve zbog boljeg i lepšeg sutra.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close