Društvo

OPERITE AUTO, PA NA TEHNIČKI PREGLED!

Bez ispravnih kočnica, svetlosnih uređaja, brisača, rezervnog točka i punog rezervoara se ne kreće na put. To svi znamo. Međutim, ubuduće na vozilu sve mora da funkcioniše besprekorno kako bismo prošli tehnički pregled.

Novi Pravilnik o tehničkom pregledu vozila koji je stupio na snagu 5. jula, je znatno detaljniji i rigorozniji nego do sada.

Prema novom Pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila, između ostalog, neće tolerisati:

pukotine na vetrobranskom staklu do 10cm

neispravne kočnice

neispravne brisače

neispravna svetla

nečitljiv broj motora

nečitljive identifikacione pločice vozila

oštećenja karoserije

oštećenja šasije koja se odnose na dubinsku koroziju

nevažeće uverenje o popravci vozila

Nećemo tolerisati neispravne kočnice, oštećene pneumatike, zatim pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama. Takođe, svako vozilo koje dođe na tehnički pregled, moraće da ima opremu koja je propisana zakonom (prva pomoć, rezervni točak, trougao i sl.)“, kažu nadležni.

Prema novom Pravilniku, nečisto vozilo radnici na tehničkom pregledu imaju pravo, ali i obavezu, da vrate sa pregleda. Zbog toga će, pre odlaska na tehnički pregled, vozači morati svog četvorotočkaša detaljno da operu, što se ne odnosi samo na kozmetičko doterivanje, jer se posebno pregledaju delovi koji mogu biti uzrok ugrožavanja bezbednosti u saobraćaju.

Kod nečistog vozila gde su naslage blata evidentne, kontrolor ne može da proveri u kakvom su stanju spone. Ne može da utvrdi ni stepen korozije čašice oko amortizera, jer ko je kriv ako vozilo udari u rupu i amortizer ispadne zbog raspadnutih držača, što je veoma opasno. Sve su to primeri zbog čega je važno otkloniti nečistoće i čisto vozilo dovesti na pregled. Ako uzmemo u obzir da je 30 odsto vozila u Srbiji prosečne starosti oko 15 godina, onda je jasno zašto je važno detaljno proveravati njegovu bezbednost”, objašnjavaju.

Sve ovo ne znači da vozilo neće moći da bude registrovano zbog minornog kvara. U saobraćajnoj policiji navode da automobil sa polomljenim prednjim farom može da prođe tehnički pregled, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara. Međutim, ukoliko ne radi zadnji farovi ne može da prođe tehnički pregled. Takođe, da bi registrovali prepravljeno vozilo vlasnici moraju da imaju uverenje o ispravnosti. Na primer, prilikom ugradnje TNG uređaja. Izduvni gasovi se kontrolišu, a do 2021. godine, odnosno u prelaznom periodu, neće biti isključivanja iz saobraćaja.

Dosadašnja tolerancija za oštećenje vozila do pet odsto, više ne važi. Biće tolerisano samo oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila. Kilometražu nećete moći da vratite jer se pravi fotografija. Novost je i to da će automobili stariji od 15 godina morati dva puta na tehnički pregled tokom godine.  

Cena pregleda je oko tri hiljade dinara, a dužina trajanja pregleda zavisi od vrste vozila:

-motocikl, tricikl – 15 minuta

-traktor – 20 minuta

-putnički automobil, kombi (do 3,5 tone najveće dozvoljene mase) – 30 minuta

-vozila sa hidrauličnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje čija je najveća dozvoljena masa veća od 3,5 tone – 35 minuta

-vozila preko 3,5 tone najveće dozvoljene mase sa pneumatičnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje – 45 minuta

Novi Pravilnik predviđa kazne za nepoštovanje pravila i za vozače i za odgovorne na Tehničkom pregledu.

Ko registruje automobil bez tehničkog pregleda rizikuje da završi u zatvoru, i to od tri meseca do pet godina, kolika je kazna za učešće ili saučešće u krivičnom delu falsifikovanja isprave. Za namerno propuštanje tehnički neispravnog vozila, tehnički pregledi će imati veće kazne koje predviđaju i privremeno zatvaranje tehničkog pregleda. Po novom Pravilniku, ako ste tri puta zatvoreni, trajno gubite pravo za bavljenje tom delatnošću”, upozorava načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

Na kraju treba istaći da novi Pravilnik o tehničkog pregledu nije ništa drugo do vraćanje na nešto što je Srbija imala pre 30 godina. Pravila tehničkog pregleda, slična današnjim, važila su još 1988. godine.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com